La FaPaC i els sindicats criden a boicotejar les proves d’avaluació d’educació primària

La comunitat educativa creu que les proves porten a la “privatització” i la “mercantilització” de l’educació perquè comparen les escoles


La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnat de Catalunya (FaPaC), la Xarxa d'Escoles Insubmises (XEI), l'Assemblea Groga de Gràcia i el MUCE, format entre d'altres per sindicats, han tornat a fer una crida a les famílies a boicotejar les proves externes a tercer i sisè de primària, que legalment no són obligatòries.

Aquestes entitats demanen proves alternatives que no portin a la “privatització” i la “mercantilització” de l’educació a través de la comparació i l’establiment de rànquings entre escoles. La presidenta de la federació, Belén Tascón, considera que aquesta “no és la millor manera de treballar en educació”.

Per això, les entitats exigeixen un nou projecte global d’avaluació educativa fet des d’un enfocament pedagògic i inclusiu, sense proves externes estandarditzades, amb estudis que s’adaptin a la realitat socioeconòmica de cada centre públic i a les seves dinàmiques.

També busquen que no hi hagi una “fiscalització externa i invasiva” de la feina dels docents, sinó que l’Administració participi dins les escoles públiques, i que tampoc hi hagi “gestos mediàtics i propagandístics”.

A més, reclamen invertir en l’escola pública i que aquesta no depengui dels copagaments de les famílies i dels esforços “ingents” dels docents. Tot i això, destaquen el rebuig cap a les classificacions i etiquetes, que fan que es creïn rànquings i competència entre els centres.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article