Terrassa evita més de 400 talls de subministrament en dos anys

L’oficina municipal ha atès gairebé 1.400 llars en situació de pobresa energètica

Terrassa ha evitat, des de la posada en marxa de l'oficina municipal per combatre la pobresa energètica ara fa dos anys, un total de 419 talls o baixes de subministraments en llars de famílies sense recursos. En aquests dos anys, ha atès un total de 1.392 llars.

En el 75% d'aquests casos s'han aconseguit acords amb les empreses de subministraments per a rebaixar el deute o tornar-lo de manera fraccionada i adaptada a les possibilitats econòmiques de cada cas. En 419 casos ha negociat amb comercialitzadores per evitar talls o baixes de subministraments.

Quan ha calgut, l'oficina ha intervingut per restablir subministraments que ja s'havien donat de baixa per impagament. D'altra banda, l'oficina ha intervingut en 908 llars per tal de regularitzar connexions irregulars a les xarxes de subministraments, que posaven en perill les persones que viuen a la llar o el veïnat.

Prop de 1.000 llars han canviat els contractes per pagar menys

Una altra línia d'actuació és la d'assessorar les famílies quan es detecta que es pot modificar el contracte o tarifa que tenen per pagar menys. Així, 978 llars han canviat els seus contractes del mercat lliure al mercat regulat amb la intervenció de l'oficina i 768 han adequat la potència contractada, que estava per sobre de les seves necessitats.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article