CCOO denuncia “paràlisi” i mala gestió en l’aplicació de la Renda Garantida

Afers Socials puntualitza que el 55% de les 61.000 peticions ja han estat respostes


CCOO ha denunciat aquest dimarts la situació de “paràlisi” amb l'aplicació i gestió de la Renda Garantida. Des del sindicat argumenten que no tenen dades suficients per entendre què està passant amb les sol·licituds que algunes famílies presenten. Les dades que els hi arriben mostren que s'estan denegant moltes sol·licituds i que no s'informa dels motius.

A més, afirmen que no hi ha una bona gestió per part de l'administració. Davant d'això, el sindicat ha establert una xarxa per ajudar aquelles persones a les quals se'ls hi ha denegat la prestació i per garantir que tenen l'acompanyament necessari i oferir allò que l'administració, segons CCOO, no està oferint.

La coordinadora d’Acció Social de CCOO de Catalunya, Carme Martínez, ha explicat les qüestions que més els preocupen sobre com s'està gestionant la renda garantida de ciutadania. Primer de tot, argumenta que s'estan denegant moltes sol·licituds i que no es detallen els motius pels quals s'estan denegant.

En canvi, a les persones que sí se'ls hi atorga la renda, l'administració opta pel silenci administratiu i no se'ls informa de quan cobraran. Per altra banda, també els preocupa com s'ha establert el dispositiu. Diuen que els funcionaris de l'administració que gestiona la renda són funcionaris de tramitació, és a dir, que no coneixen cap de les situacions en les què es troba una renda sol·licitada i només tramiten sense la informació adient. Diuen que s'ha fet una contractació de 171 persones per part del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), però que no se'ls hi ha donat la formació ni les instruccions precises per poder realitzar bé la tasca.

CCOO demana a la Generalitat i al poder polític actual que siguin "àgils, eficients i responsables". El secretari de Política Territorial, Acció Social i Migracions de CCOO de Catalunya, Toni Mora, argumenta que des del sindicat es posaran al seu costat però que no seran els que callaran davant d'una situació que, ara mateix, no és la que hauria de ser.

Afers Socials assegura que sí que es comuniquen les resolucions

El Departament de Treball i Afers Socials ha puntualitzat que el 55% de les 61.000 peticions de l'ajut ja han estat respostes, tal com ja havíem detallat al Social.cat. Segons aquest ens, a data 28 febrer s'hauran resolt uns 8.000 expedients del total, a banda de 26.000 més que s'ha detectat que no complien els requisits mentre feien la sol·licitud.

Des del Departament es rebutgen les crítiques del sindicat segons les quals les denegacions de les peticions no s'argumenten. Al contrari, fonts de l'ens administratiu han explicat que la decisió que es pren es comunica tant si la resolució és positiva com si és negativa. I han afegit que, en cas que sigui negativa, s'indica el motiu i els fonaments legals que la sustenten.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article