L’Institut Català de les Dones impulsa una campanya per visibilitzar les dones als mitjans de comunicació

‘Veus que no veus’ és el lema de la iniciativa que pretén combatre la “doble invisibilització” d’aquest col·lectiu

L’Institut Català de les Dones ha presentat aquest dimecres la campanya ‘Veus que no veus’ amb l’objectiu de millorar la representació de les dones als mitjans de comunicació. La campanya consisteix en un vídeo protagonitzat per dones que, segons la presidenta de la institució, Núria Balada, “habitualment no apareixen als mitjans o apareixen estereotipades”.

En aquest sentit, la institució creu que és “urgent” arribar a la “paritat” i aconseguir “una representació justa, equilibrada i positiva de les fites assolides per les dones en els diferents àmbits socials”. Les que apareixen al vídeo són dones que participen en activitats del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison (La Bonne), treballadores de la llar, dones grans del districte de Ciutat Vella de Barcelona i treballadores culturals.

Segons l’estudi ‘Les dones a Catalunya 2018’, que l’ICD ha presentat també aquest dimecres en base a dades no oficials d’estudis del consell de l’audiovisual i de l’entitat #onsónlesdones, la presència mitjana de dones en la premsa escrita és del 23% i en la digital del 34%. A més, el temps de paraula de les dones als informatius és del 30%.

L’artista visual i directora de La Bonne, Marta Vergonyós, ha assegurat que amb aquesta campanya es vol combatre la “doble invisibilització” de les dones als mitjans de comunicació, pel que fa a les dones com a col·lectiu i pel que fa a la seva baixa aparició en mitjans.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article