La marca de roba 'Top Manta' busca finançament per culminar la seva primera col·lecció de moda

El Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona vol contribuir a regularitzar la situació dels 300 manters il·legals de la ciutat


Amb el lema ‘Roba legal feta per gent il·legal’, el Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona llença aquest dilluns una campanya de micromecenatge per engegar la seva activitat com a associació dedicada al món de la moda i poder presentar la primera col·lecció. Des que l'estiu passat, es va començar engegar la marca Top Manta, una quinzena de persones treballen en els dissenys i la logística per tirar endavant un projecte que ha comptat també amb el suport de PlayGround Do, que els ha ofert assessorament. Ara, busquen finançament per poder consolidar la producció i començar a vendre a través d'una plataforma online.

L'objectiu és fer créixer a poc a poc el projecte per anar donant feina als gairebé 300 manters que es calcula que treballen il·legalment a Barcelona. Es calcula que entre 250 i 300 immigrants, provinent sobretot de països africans, treballen de forma irregular a Barcelona fent de manters, amb unes condicions de vida precàries.

Per tal de donar suport a aquest col·lectiu i ajudar-los a sortir de la situació il·legal, el Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona va crear l'any passat la marca de roba Top Manta, un projecte que ha rebut el suport de PlayGround Do, una plataforma d'acceleració de noves idees amb impacte social, per consolidar-lo. Ara, arriba a la recta final amb el llançament d'una campanya de micromecenatge que ha de permetre que el sindicat pugui començar l'activitat com a associació sense ànim de lucre i adquirir material per potenciar la producció que es vol vendre a través d'una botiga de comerç electrònic.

Actualment, Top Manta ja ven camisetes dissenyades pels membres de la cooperativa en una botiga del Raval, però els impulsors volen fer créixer el projecte de transformació social que ara ocupa una quinzena de persones. A banda de l'impuls a la producció que obrirà la porta a noves peces de roba i complements més enllà de les samarretes, el micromecenatge també servirà per donar suport a tot el col·lectiu i millorar les seves condicions de vida.

El membre del sindicat, Aziz Faye, ha explicat que la marca és fruit del treball que el grup de manters ha fet per aconseguir el primer finançament, a base, per exemple, de cuinar en festes de les escoles. Recorda que Barcelona és una de les ciutats on la venda ambulant és més dura perquè els “trenquen els braços i les cames”. Critica que hi ha efectius de policia pendents dels manters les 24 hores del dia amb agents de paisà, i per això veu necessitat de visibilitzar el col·lectiu i treure l'etiqueta de “delinqüents i mafiosos” que considera que se'ls ha col·locat.

Precisament aquest ha estat una de les “virtuts” que s'han valorat des de PlayGround Do, a l'hora de proposar-los l'assessorament, totalment gratuït. El director de la plataforma, Cristian Palazzi, explica que els va atraure la possibilitat precisament de visibilitzar “un col·lectiu totalment criminalitzat” per demostrar-los amb “capacitat creativa”. Per Palazzi, el projecte permet veure que són un col·lectiu que no es posa “cap sostre” a més, permet denunciar les afectacions de la llei d'estrangeria actual.

En aquest sentit, Palazzi confia que el projecte té un gran recorregut i assegura que no l'estranyaria que pogués comptar amb socis estrangers un cop s'acabi la campanya de micromecenatge ja que recorda que el moviment genera molta solidaritat entre la societat civil. “No ens imaginem on arribarà”, conclou Palazzi, que confia que en 10 anys no hi haurà manters il·legals a la capital catalana.

La campanya de finançament durarà 80 dies i es fixa com a objectiu recaptar entre 20.000 i 40.000 euros. D'aquí a 40 dies, l'associació farà la primera desfilada per mostrar la col·lecció de roba i, quan s'acabi, s'obrirà la botiga virtual de venda d'aquestes peces.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article