Un document intern del tercer sector reconeix que el 155 ha afectat també els contractes amb les entitats

La Confederació i la Taula del Tercer Sector asseguren en el comunicat filtrat a les xarxes que el Govern resoldrà les incidències a partir d'abril


A finals de l’any passat, les entitats socials van patir els embats del 155 i no rebien els diners de les subvencions. Al novembre, i després de les negociacions del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l’Estat les va desbloquejar. Ara, sembla que els endarreriments s'han repetit i han afectat els contractes i concerts de la Secretaria d’Afers Socials per a les entitats, tot i que sembla que ja s'hauria trobat la fórmula per resoldre'ls.

Un comunicat intern de La Confederació i la Taula del Tercer Sector filtrat a Twitter revela que, efectivament, hi ha hagut “incidències en la facturació i cobrament de serveis”. Han estat diversos treballadors d’entitats socials els que han fet públic el document i han denunciat com la seva situació laboral és cada vegada més delicada per culpa de l’aplicació de l’article 155. Preguntats pel Social.cat, ambdós ens han reconegut haver-lo enviat a les entitats sòcies, però sempre “amb el major tacte i discreció”.

En el comunicat detallen la resposta que van rebre del secretari d’Afers Socials i Famílies, Francesc Iglésies, arran d’una reunió “d’urgència” que es va celebrar el passat 13 de març. Des del Departament  no neguen al Social.cat que aquesta reunió s'hagi produït, però no detallen el seu contingut, perquè es tractava d'una reunió interna.

S’assenyala en el document que una incidència comunicada el divendres 9 de març a la Direcció General de Protecció Social ha afectat les entitats amb “un conjunt de serveis vinculats a la Secretària d’Afers Socials i Famílies que es financen via contracte, concert i gestió delegada” i que fa dues setmanes encara no tenien assignat un número d’expedient per poder fer efectiu el pagament. Per tant, s’hi excloïen aquells serveis en règim de col·laboració o subvenció.

 

Segons expliquen al comunicat, la incidència no responia a dificultats de tresoreria, “sinó a dificultats tècniques de gestió”. En concret, la Secretaria hauria reconegut, sempre segons el comunicat, que mentre no hi hagués nou Govern i no es disposés de la signatura de la consellera o del conseller, l’alentiment es podria repetir amb les factures relatives a febrer i març.

En el document, però, les dues federacions també asseguren que el Departament s'ha compromès “al llarg del mes d’abril” a assignar un número d’expedient a totes les entitats que fa dues setmanes no el tenien assignat i que, un cop s’entri dins el circuit previst, es podrà cobrar en un termini d’entre 15 i 20 dies. D'aquesta manera, doncs, haurien resolt els problemes de pagament.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article