Pares i sindicats alerten del tancament de grups de P3 a l’escola pública

La FaPaC fa una crida a famílies i professorat perquè adverteixin dels tancaments, que consideren un greuge respecte a la concertada


La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnat (FaPaC) va aixecar l’alerta el passat el dijous passat, i ara la queixa ja s’estén entre els sindicats. Segons les famílies, l’USTEC-STEs i la CGT, el Departament d’Ensenyament prepara el tancament de diversos grups de P3 a l’escola pública.

En concret, la FaPaC assenyala almenys quatre escoles on això succeiria, a l’Escola Malagrida d’Olot, a l’escola Riu d’Or de Santpedor, a l’escola Saltells a Cerdanyola i el Castell Ciuró de Molins de Rei. A més, des de l’entitat fan una crida a les famílies perquè adverteixin la federació de més tancaments. Alguns pares ja apunten altres centres on es produirien els tancaments, com el CEIP Pinetons de Ripollet o l’Escola Ramon Macip-Dolors Granés de Cardedeu.

També el sindicat majoritari del professorat, l’USTEC-STEs confirma les dades de la FaPaC i adverteix que, allà on hi ha dobles línies a l’escola concertada, la conselleria preveu “anar tancant les línies públiques de forma rotativa en períodes de quatre anys”. Consideren que aquesta decisió és un “greuge comparatiu inadmissible entre centres sufragats amb fons públic”.

Els motius que la conselleria sempre ha argumentat per al tancament de línies tenen a veure amb la davallada demogràfica, però des del sindicat consideren que justament aquesta caiguda per “rebaixar les ràtios de manera uniforme”.

Reduir les ràtios, millorar la qualitat educativa

També des de la CGT se sumen a la proposta de mantenir els grups i reduir les ràtios, perquè consideren que això ajudaria “a atendre millor l’alumnat i incrementar la qualitat educativa” i perquè mantenir els grups “no suposa una despesa addicional”.

Alhora, reclamen protestar contra la massificació dels centres de secundària i contra la supressió d’alguns cicles formatius. “Tant el tancament de línies a infantil com la manca de nous centres a secundària són mecanismes de privatització amb dues potes: el deteriorament de la qualitat de la pública massificant les aules i la limitació de l’oferta als centres públics perquè algunes famílies decideixin optar pels privats”, assenyalen en un comunicat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article