L’art urbà reivindica un nou disseny per al símbol de l’accessibilitat

Una parella d'artistes reclama que la icona, que va néixer el 1968, mostri una persona en cadira de rodes en acció


Fins fa només dues dècades el símbol per representar l’accessibilitat ni tan sols existia. La icona representa una persona asseguda en una cadira de rodes i va néixer el 1968 de la mà d’una estudiant de disseny, Susanne Koefoed. Després se n’han fet centenars de reinterpretacions. Ara, però, alguns artistes reivindiquen una revisió del disseny.

Així és Brian Glenney i Sara Hendren van començar el projecte Accessible Icon Project. La iniciativa ha revisat, amb un adhesiu de color taronja, centenars de senyals i símbols d’accessibilitat a la ciutat.

“La figura de la cadira de rodes es mostra dinàmica, amb el tronc desplaçat cap endavant i el contorn de dues rodes que suggereix moviment”, expliquen des de la seva web.

Els artistes han donat un ús lliure al símbol, així que qualsevol persona se’l pot descarregar i pot enganxar-lo als llocs públics. De fet, molts organismes i institucions ja n’han fet ús i l’han incorporat a la seva senyalètica.

La nova icona dinàmica dissenyada per Glenney i Hendren s’ha exhibit fins i tot al Museu d’Art Modern de Nova York, que explica que el nou símbol fa que la persona estigui en acció i no esperi “a ser empès per algú altra cap a una direcció ja coneguda”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Miquel Àngel Magan Tarragona
1.

Molt bé. Un 10. Obvi. Genial. Cap pega.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article