El sindicat d'infermeria alerta de la “contínua desinversió en el sistema sanitari”

La ciutadania valora amb un notable l'assistència pública al darrer baròmetre de Salut, que es publica coincidint amb el Dia Europeu dels Drets del Pacient


En la Carta Europea de Drets del Pacient es poden trobar fins a 14 drets que s'han de complir en els serveis de salut. Aquest dimecres, amb motiu Dia Europeu del Drets del Pacient, el Sindicat d'Infermeria de Catalunya (SATSE) ha alertat, en un comunicat, d'una minva en el tracte qualitatiu dels pacients i ha defensat la necessitat de recuperar els drets que recull la Carta per millorar l'assistència sanitària.

El sindicat ha alertat de “la contínua desinversió en el sistema sanitari públic” i com això està tenint conseqüències en l'atenció dels pacients. A més, recorda que, tal com recull la directriu europea, no es pot discriminar ningú per motius econòmics, de lloc de residència o de malaltia. També recorda que s'han de complir els drets a la prevenció i que s'ha d'apostar per un tracte personalitzat.

“Les diferents administracions segueixen sense prioritzar l'atenció sanitària després de prop de deu anys de contínues retallades“, es lamenten en un comunicat, on recorden que “l'escassetat“ de recursos materials i humans en els serveis de salut està posant en risc respectar la dignitat dels pacients i garantir la seva protecció.

Per tot plegat, SATSE reclama l'augment de recursos econòmics, així com la introducció i el desenvolupament de polítiques preventives i mesures que millorin “l'eficàcia i eficiència“ en les diverses àrees de l'assistència sanitària. “Les llistes d'espera per ser tractat o intervingut no milloren, continuen els llits en els passadissos i les urgències col·lapsades, els temps en les consultes són ínfims… aquesta és la realitat que qualsevol pot constatar i que provoca que els pacients no rebin l'atenció i tracte que defensa la Carta Europea de Drets del Pacient”, conclou el sindicat.

Un notable per a l'atenció sanitària pública

Malgrat les crítiques del sindicat, segons els resultats del darrer Baròmetre Sanitari de Catalunya, la ciutadania valora amb un notable l’assistència pública sanitària, concretament amb una nota de 7,2 sobre 10. Aquesta valoració s’ha incrementat any rere any fins arribar a 0,4 punts respecte l’any 2014, en què es valorava amb un 6,8 sobre 10. Pel que fa als serveis sanitaris, el més ben valorat és el de l’atenció hospitalària (amb un 7,4), seguit de l’atenció primària (amb un 7,36). Preguntades sobre l’organisme responsable de l’assistència sanitària pública a Catalunya, quatre de cada deu persones reconeixen que és el CatSalut.

A més, un 54% dels enquestats considera que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l’Administració Pública. Un 48% considera que s’han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis i un 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article