Més de 2.000 alumnes de 50 centres de Secundària comencen les proves PISA

La competència global s'incorpora entre els àmbits d'avaluació d'enguany


50 centres educatius, 31 públics i 19 de titularitat privada, participen a partir d'aquesta setmana a l'estudi PISA que organitza cada tres anys l'Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmica (OCDE). Més de 2.000 alumnes de 15 anys d'arreu del país doncs, se sotmetran, des d'aquest dilluns i fins el 31 de maig, a les proves que analitzen el sistema educatiu a una vuitantena de països.

Per la prova d'enguany, el domini principal que s'avalua és la comprensió lectora, que tindrà prioritat per sobre de la competència matemàtica i la competència científica. Com a novetat, s'hi suma la competència global, menter que una part dels centres faran la competència financera. Amb la competència global, PISA vol comprovar la capacitat d'analitzar assumptes globals i interculturals i valorar diferents perspectives per emprendre accions per al bé comú i el desenvolupament sostenible.

Des de l'edició anterior, el 2015, les proves es fan amb ordinador, un fet que permet implementar una avaluació adaptativa en la competència principal, la lectora. És a dir, les preguntes varien en funció de les respostes que dona cada alumne. Aquesta avaluació adaptativa ha de permetre tenir nivells més alts de precisió, ja que ajusta la dificultat dels ítems d'avaluació a les capacitats de cada estudiant.

Catalunya participa a la mostra des de l'any 2003

La prova PISA també s'acompanya d'uns qüestionaris de context on els alumnes faciliten informació sobre ells mateixos i el seu entorn familiar. També s’inclouen qüestionaris per al professorat i per al centre educatiu.

L’objectiu d’aquests qüestionaris és comprendre la relació entre els resultats dels estudiants i aspectes de les pràctiques escolars i de l’aula, així com factors relacionats amb el context econòmic, social i cultural.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article