Busquen professionals de l’educació social per conèixer l’estat de la professió a Catalunya

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials posa en marxa el segon Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya ha posat en marxa la segona edició de l’informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, un document que té per objectiu actualitzar la lectura de la realitat de la professió al territori i dibuixar-ne l’evolució a partir d’indicadors comparables.

Per a poder-lo elaborar, des del Col·legi demanen a totes aquelles educadores i educadors socials, col·legiats o no, que hi estiguin interessats, que hi participin a través d’un qüestionari. Aquest està dividit en quatre parts que responen a informació personal, formació, informació professional i associacionisme professional. La data límit per respondre’l és el dia 3 de juny i fins ara ja hi ha 800 professionals apuntats.

La primera edició de l’informe es va realitzar el 2014 i gràcies a les respostes de 846 professionals de l’educació social. De les respostes se’n va poder extreure que es tracta d’un sector feminitzat (74,9% són dones), que reuneix força professionals joves i que el 70% se segueix formant mentre treballa. No sempre s’exigeix la titulació per accedir a un lloc de treball, no sempre tots els educadors i educadores socials acaben exercint la seva professió i s’observen diferències en els àmbits d’intervenció entre homes i dones. Hi ha una percepció de salaris baixos i precarietat en la professió, dispersió de convenis i manca visibilització en el mercat contractual.

També es va destacar la necessitat de fer pedagogia a través dels mitjans de comunicació de la realitat de la professió i l’impacte de noves normatives com ara la RSAL o la normativa de transparència.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article