Vaga indefinida dels treballadors del servei de teleassistència

El sindicat CC.OO denuncia “l'empitjorament de les condicions laborals des de l'any 2013”, amb salaris de 800 euros per a jornades completes

Aquest dimarts ha començat la vaga indefinida que ha convocat el comitè d'empresa de Comissions Obreres de Televida, l'empresa més gran que es dedica al sector de la teleassistència i l’atenció domiciliària a Catalunya. Es mantenen, però, serveis mínims, tant en el servei d'atenció 24 hores com en les unitats mòbils en cas d'emergència. Es preveuen concentracions al carrer de la Llacuna, al barri del Poblenou de Barcelona, i davant l'Ajuntament de Barcelona.

La delegada de CCOO a l'empresa Televida, Consuelo Espejo, ha explicat al Social.cat que les condicions dels treballadors han empitjorat “moltíssim” des de l’any 2013. “No pot ser que els treballadors segueixin cobrant salaris de 800 euros per una jornada completa, mentre que l’empresa obté uns 20 milions de beneficis anuals”, ha dit.

Per aquest motiu, des de CCOO demanen que es millorin les condicions laborals dels seus treballadors, no només pel que fa als salaris sinó també “als ritmes desorbitats que estan comportant l’obertura d’expedients disciplinaris dels professionals, acomiadaments en alguns casos, empitjoraments de la qualitat del servei o pèrdua de personal”.

Així, CCOO exigeix “actuacions immediates”, tant a la direcció de l’empresa com a les administracions. “Volem que es reconegui el treball real que realitzen els treballadors, que es tracti els usuaris i usuàries què atenem com a persones i no com un número. En definitiva, volem obtenir unes condicions laborals i socials dignes així com transparència entre les licitacions entre l’empresa i les administracions”.

A més, segons explica Espejo, l'organització dels treballadors es va reunir, el passat divendres 29 de juny, amb un tribunal laboral per buscar millores però l’empresa “no ha volgut posar res sobre la taula”. En aquest cas, “la comissió de mediació va proposar que l’empresa presentés, en un termini màxim de 15 dies, un informe econòmic amb un pla de millora i, a canvi, nosaltres havíem de posposar la vaga pel dia 13 de juliol. Vam acceptar-ho però l’empresa no”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article