El 91% de la xarxa ferroviària de Barcelona ja és accessible per a persones amb discapacitat

L’accessibilitat a les parades d’autobús i l’increment de les estacions adaptades són dos aspectes que haurien de millorar, segons un estudi del consistori


L'accessibilitat al transport públic de la ciutat és bona, no obstant hi ha punts de millora, segons un estudi de l'Ajuntament de Barcelona. Amb tot, si la comparem amb altres ciutats europees, la xarxa de metro de Barcelona té una accessibilitat física adaptada per les persones que usen cadira de rodes, en 140 de les 154 parades, fet que representa el 91% dels casos. En canvi, París només té el 5% de les parades de metro adaptades o Londres el 25%.

El consistori ha presentat el primer diagnòstic d’accessibilitat sobre les estacions i parades del transport públic de la ciutat. L’estudi ha analitzat accessos, vestíbuls i andanes de metro, ferrocarrils, RENFE i tramvia, a més de parades d’autobús.

En termes generals, l'estudi conclou que l’accessibilitat al transport públic de la ciutat és bona, no obstant assenyala punts de millora com ara l’accessibilitat a les parades d’autobús, l’increment de les estacions adaptades, resoldre les discontinuïtats entre andanes i trens o potenciar els sistemes acústics d’informació als usuaris. 

Amb tot, si la comparem amb altres ciutats europees, la xarxa de metro de Barcelona té una bona accessibilitat física de les persones que usen cadira de rodes. Concretament, hi ha 140 parades adaptades d'un total de 154, fet que representa el 91% d'accessibilitat.

A més, l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat anuncia un full de ruta amb prop d’una cinquantena de propostes de millora per incrementar l’accessibilitat en el sector del transport públic.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article