La nova app 061 CatSalut Respon localitza els desfibril·ladors més propers i ensenya primers auxilis

La versió també ofereix la possibilitat de consultar el calendari vacunal i indica quines farmàcies estan de guàrdia


A partir d’aquest mes de juliol ja està disponible la nova versió de l’app 061CatSalut Respon que, a més d’enviar al 061 la localització exacta i les dades de salut de l’alertant en el mateix moment de la trucada, ara incorpora noves funcionalitats com la localització de desfibril·ladors i 15 vídeos didàctics que ensenyen com fer primers auxilis.

Més de 700 Desfibril·ladors Externs Automàtics (DEA) es troben situats al mapa d’equipaments sanitaris disponible a l’app, juntament amb els hospitals, CAP, CUAP, centres sociosanitaris, centres de salut mental, centres amb atenció continuada, centres de drogodependències i també tota la xarxa de farmàcies de Catalunya.

Aquests DEA estan connectats amb el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) de tal manera que, un cop es mouen de la seva localització habitual, emeten una alerta directa al SEM que envia immediatament una ambulància al lloc de l’incident. Amb aquest sistema es guanya un temps que pot salvar vides, ja que l'ús dels desfibril·ladors és clau en els primers 10 minuts d’una aturada cardiorespiratòria.

Per altra banda, la nova app incorpora 15 vídeos que ensenyen com fer primers auxilis. En menys de dos minuts, els professionals del SEM mostren com fer una reanimació cardiopulmonar, com col·locar a l’afectat en posició lateral de seguretat, com detectar un ictus, o com actuar davant una cremada o un ennuegament, entre d’altres situacions.

Pel que fa a la part visual i funcional, la nova aplicació mòbil canvia la seva imatge, adequant-se a la campanya de comunicació 'Creus que has d’anar a urgències? Truca al 061'. Així mateix, permet un accés més fàcil i entenedor a través d’una nova barra fixa de navegació, on es disposa en tot moment d’accés directe a les seccions de l’app (trucada, vídeos, mapa d’equipaments, consells-vacunes-farmàcies i dades personals). La pàgina d’inici és ara molt més clara, entenedora i compta amb els accessos al servei de trucada i xat en línia amb els professionals sanitaris (completament anònim i confidencial).

La funció més rellevant continua sent la localització de l’usuari i la possibilitat que el 061 rebi les dades personals (nom, telèfon, adreça, DNI) i de salut, amb el Codi d’Identificació Personal (CIP) que aquest ha enregistrat prèviament al terminal, en la mateixa trucada. Això permet de manera immediata la consulta del 061 a la Història Clínica Compartida de Catalunya, que conté la informació sanitària del pacient actualitzada.

A banda de les notificacions o alertes “push” genèriques, la nova aplicació també permet a l’usuari escollir quines alertes directes voldrà rebre de manera territorialitzada, podent seleccionar les comarques de les quals li interessa estar informat. Aquestes alertes contenen informació addicional en forma de consell de salut o prevenció sanitària, com per exemple què cal fer davant una onada de calor, com combatre episodis d’al·lèrgies estacionals o fins i tot la posada en marxa d’una nova normativa de salut.

Tant aquests consells de salut com els vídeos de primers auxilis, ara es podran compartir a través de les xarxes socials i plataformes de comunicació com Whatsapp o Telegram.

Consultar del calendari vacunal vigent i la descripció de les vacunes són funcions que també inclou l’app del 061 CatSalut Respon. Així mateix, s’hi podran consultar les farmàcies que estan de guàrdia en el moment de la cerca.

Aquesta app és compatible amb els programes que permeten la lectura de pantalla a les persones amb deficiència visual i dóna als usuaris la possibilitat de fer comentaris per tal d’obtenir-ne la seva millora. Garanteix que és l’usuari qui estableix el grau de privacitat, de manera que hom pot activar o desactivar l’enviament de dades personals i/o la seva geoposició quan ho cregui convenient, i permet fer la trucada tot i tenir desactivades ambdues opcions.

Actualment, l’app 061 CatSalut Respon compta amb 110.000 descàrregues. Durant el 2017 s’han rebut 4.269 trucades mitjançant aquesta app. El 51% han estat per malaltia a domicili (2.170 trucades), el 43% per consulta sanitària o d’informació de servei (1.858 trucades), el 3% per accident o traumatisme (127 trucades) i el 3% per malaltia en via pública.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article