Adolescents de Viladecavalls ajuden a persones grans a perdre la por envers les noves tecnologies

Els participants han aprés a demanar hora al metge a través d'Internet, a efectuar compres 'online' de forma segura o a descarregar-se música

Estudiants de l'IES Viladecavalls i persones grans de la població han participat durant tot el mes de juliol en un projecte intergeneracional per reduir i minimitzar la fractura digital entre generacions. En diverses sessions, el jovent ha ajudat la gent gran a posar-se al dia en les tecnologies de la informació i la comunicació, explicant-los com accedir-hi i com utilitzar-les.

Els alumnes han aprés a demanar hora al metge a través d'Internet, a efectuar compres ‘online’ de forma segura o a descarregar-se música, entre d'altres tasques. “Ara veig que no és tan difícil i en faig ús amb més seguretat, he aprés molt i m'he adonat estava completament cec”, explica Tomas Lomo, un veí de 69 anys que està “encantat” amb l'experiència. En total hi ha participat cinc estudiants i onze persones grans de la població. “Els hem tret la por als ordinadors i els hem fet veure que amb un ús adequat i responsable Internet és una eina de cerca i informació molt important”. Així de satisfet s'ha mostrat Albert Puigdelleivol, un dels estudiants de setze anys que han participat en la iniciativa intergeneracional que ha impulsat l'Ajuntament de Viladecavalls.

Puigdellivol ha explicat que alguns dels participants eren persones que no havien tingut pràcticament contacte amb les noves tecnologies i ha assegurat que han pogut “guanyar confiança”.

Així, els alumnes han aprés a desenvolupar tasques aparentment senzilles com demanar hora al metge, descarregar una pel·lícula o dur a terme una compra ‘online’, i alhora han rebut suport per resoldre dubtes més personalitzats. “Jo formo part d'una associació de dones i volia aprendre a fer cartells”, comenta Conxita Morente, una de les participants que afirma que als seus 70 anys va decidir apuntar-se a aquest curs perquè “volia saber més sobre el tema informàtic”.

Per definir el contingut de les sessions, cada persona gran ha omplert un qüestionari i els joves han dissenyat un pla de treball a mida. En total hi han participat cinc alumnes de primer de Batxillerat i onze persones grans. S'han fet 18 hores en quatre sessions i han suposat 70 hores de pràctiques dels joves de l'Institut.

Apropant generacions

Amb aquesta activitat també s'ha volgut sensibilitzar el jovent de la necessitat de tenir valors com la solidaritat, la comunicació amb la resta d'individus, la implicació amb els canvis socials i la responsabilitat en els afers ciutadans i socials. “M'ha sorprès perquè no pensava que aconseguíssim tenir una relació tan íntima, creia que en tractar-se de generacions tan diferents seria més complicat, però hem agafat molta confiança i les classes han estat divertides”, ha comentat Puigdellivol.

Per la seva banda, l'alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, ha assenyalat que la iniciativa s'emmarca en les pràctiques laborals que els joves duen a terme per adequar-se al món del treball. “Vam buscar alternatives i vam pensar que un treball conjunt d'aquests joves amb la gent gran vinculat al món de les TIC seria interessant perquè és una necessitat existent”, comenta.

Així mateix destaca que aquest projecte ha permès posar en contacte segments de la població aparentment molt allunyats. “És molt important que es coneguin entre sí i que es generi una bona comunicació entre ells”, ha indicat la batlle.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article