Comencen els casals d’estiu per a infants en situació de vulnerabilitat organitzats per la Fundació Pere Tarrés

605 infants i joves participaran en 16 casals d’estiu socials durant el mes d’agost

Aquest dilluns al matí han començat els 16 casals d’estiu de la Fundació Pere Tarrés adreçats a infants i joves en situació de vulnerabilitat social a les localitats de Barcelona, Granollers, Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Ripollet, Sabadell, Tarragona i Palma de Mallorca.

Als casals hi participen 605 infants en situació de risc d’exclusió social becats per la Fundació Pere Tarrés a través de la seva campanya solidària Ajuda’ls a créixer – Cap infant sense colònies i es duen a terme majoritàriament de dilluns a divendres des de les nou del matí fins les tres de la tarda i combinen activitats de lleure amb sortides i piscina.

El casal que es realitza a la ciutat de Barcelona està promogut des dels centres d’esplai i els centres oberts i diaris vinculats a la Fundació Pere Tarrés i es realitza a les instal·lacions de l’Escola Vedruna – Àngels al barri del Raval. Hi participen 60 infants que venen d’aquests centres d’esplai, derivats dels serveis socials municipals. Els participants realitzen activitats, jocs i tallers al mateix espai de l’escola i els divendres passaran tot el dia a la casa de colònies de La Conreria (Tiana) on gaudiran de la piscina i de jocs relacionats amb la natura.

Els casals que es realitzen a les localitats de Granollers, Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Ripollet, Sabadell, Tarragona i Palma de Mallorca són el resultat del treball conjunt de la Fundació Pere Tarrés amb els ajuntaments d’aquestes localitats. En aquest cas, han estat els mateixos consistoris els que han facilitat l’accés d’infants en situació vulnerable de la seva població al través del serveis socials municipals, conscients de d’importància que té per a aquests nens i nenes participar en aquestes activitats.

Per als infants en risc d’exclusió social, aquests dies suposen un trencament amb la seva realitat quotidiana. Viure experiències enriquidores com ara jugar amb altres nens i nenes de la seva mateixa edat, en un entorn educatiu estructurat que els aporta seguretat i estabilitat, amb monitors i monitores pendents d’ells i que esdevenen el seu referent és una experiència que tant els mateixos infants i joves com les famílies destaquen essencial per al seu creixement com a persones. A més, el mes d’agost és especialment complicat atès que molts d’ells no poden accedir als beneficis educatius i socials que comporten aquestes activitats en el seu creixement personal.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article