L'abandonament escolar a l’Estat baixa, però encara se situa per sobre de la mitjana europea

El darrer informe de la Comissió Europea xifra en un 18,3% els joves que deixen els estudis prematurament, vuit punts més que a la UE


L'abandonament escolar a Espanya va ser el 2017 del 18,3%, 3,5 punts per sota que el 2014 i 8 punts per sobre de la mitjana europea. És el resultat de l'informe Monitor de l'Educació i la Formació que la Comissió Europea elabora per esperonar els estats membres a millorar el sistema educatiu i a assolir els objectius d'educació acordats per el 2020 d'arribar al 10% d'abandonament.

La diferència entre l'abandonament dels natius i els alumnes d'origen estranger també és més gran a l'estat espanyol, del 15,6% i del 31,9% respectivament, que no pas a la mitjana europea, de només 10 punts. L’Estat espanyol també té marge de millora amb el 28% de joves que després de tres anys de graduar-se continuen sense feina, un percentatge que a Europa, de mitjana, és del 20%.

En general, a la Unió Europea registra cada vegada menys abandonament escolar i ja s'acosta al 10% (en situar-se al 10,6%) fixat com a objectiu per d'aquí a 2 anys. Tot i això, des de la Comissió Europea alerta que aquesta dada encara significa que un de cada deu estudiants s'enfronten a perspectives difícils de continuar l'educació o de tenir una entrada amb certes garanties al mercat laboral, a més de menys oportunitats per a l'aprenentatge d'adults.

A Europa, el 2017, el 29,9% dels joves d'entre 30 i 34 anys, tenien estudis superiors, una xifra que a l'estat espanyol arriba al 41,2%, i, per tant, se situa per sobre de la mitjana europea, superant també el 40% acordat per al 2020, amb una major proporció de dones titulades (47,5%) que homes (38,7%). També és superior a la mitjana europea, la proporció d'infants de 4 anys que estan escolaritzat a Espanya, que és del 97,3%, mentre que a Europa és del 95,3%.

Pel que fa a competències assolides, segons l'informe de la Comissió Europea, els joves de 15 anys espanyols, cal que millorin en comprensió lectora, ja que un 16,2% no assoleix les mínimes habilitats, enfront el 19,7% europeu, i també en competències científiques, ja que se situen dos punts per sota del nivell europeu. En competència matemàtica, els joves espanyoles amb mancances representen el 22,2%, la mateixa xifra que la mitjana europea.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article