El col·legi d’educadors exigeix l’Estat que aporti els “recursos” per atendre els joves migrants

L'ens professional considera que les mesures d'urgències de l'executiu espanyol són clarament “insuficients”


El col·legi d’educadors socials (CEESC) exigeix l’Estat que aporti els “recursos necessaris” per atendre els joves migrants sense referents familiars. Considera que les mesures preses d’urgència la setmana passada per l’executiu espanyol són clarament “insuficients” per a una bona atenció tenint en compte la magnitut del fenomen. 

“La situació és encara més greu si només han tingut en compte els joves migrants registrats oficialment, però no el número real de joves que s’estan atenent per part de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA)”, denuncien des de l’ens professional, que expressa les mateixes crítiques del conseller Chakir el Homrani i de la directora general de la DGAIA, Georgina Oliva.

De fet, recorden al CEESC que pràcticament, quatre de cada deu joves atesos per l’organisme de protecció a la infància no estan registrats, però sí que són atesos. “És deure de les administracions atendre'ls a tots i, per tant, aportar els recursos necessaris per a una bona atenció que si no és immediata generarà un sector de la població en situació de marginalitat social més difícil de recuperar-se”, afirma el CEESC en un comunicat. 

A més, considera l’entitat que l'Estat espanyol ha de garantir una igualtat d'oportunitats per a tots els joves que arriben de diferents països i “no pot discriminar-los a raó del context geogràfic on acabin vivint”. Per això, de nou, el col·legi professional s’ofereix a les diferents administracions “per poder ser a tots aquells espais que, de manera planificada, responguin a aquesta emergència, que hauria haver-se treballat amb antel·lació”.

Alerta el CEESC que la “resposta parcial” al fenomen està provocant en l'actualitat “situacions de sensellarisme entre alguns dels joves que compleixen la majoria d’edat”. És per això que insta altra vegada a la Generalitat a fer una planificació a mig i llarg termini i “a no limitar-se a respondre des de la immediatesa”.

“No ens sembla en cap cas oportú que s'estiguin creant dos circuits paral·lels amb diferents inversions i qualitat d'atenció diferenciant uns infants i joves d'altres”, denuncia el CEESC, que recorden el paper clau que desenvolupen els educadors socials en l’acompanyament d’aquests joves. En aquest sentit, també insta a les institucions a “garantir una atenció socioeducativa de qualitat que respongui al nivell professional que tenen els diferents recursos adreçats a infància i adolescència a Catalunya”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article