El Social.cat es consolida com a mitjà líder de l’acció social catalana

El digital ha guanyat el premi Civisme 2018 als Mitjans de Comunicació, en la categoria de digital, pel monogràfic ‘La força de la comunitat’

S’acaba el 2018, un any que ha significat la consolidació del Social.cat com a mitjà líder de l’acció social a Catalunya. Com a mostra d’aquesta consolidació, el diari ha guanyat el premi Civisme 2018 als Mitjans de Comunicació, en la categoria de digital, pel monogràfic ‘La força de la comunitat’.

A més, el 2018 ha consolidat també el ‘Social Lab: comunciar per transformar’, la segona jornada sobre comunicació i tercer sector.

Ja fa més d’un any, concretament, l’abril del 2017, que el Social.cat va estrenar un nou web més àgil, més net i adaptat a tots els dispositius digitals. El disseny vigent, que potencia les imatges, dona rellevància als continguts de profunditat, als reportatges i a les entrevistes. També hi destaquen les opinions dels més de seixanta col·laboradors habituals, una llista que no para de créixer i que posa de manifest les inquietuds del sector.

Pel que fa a l’equip, el portal va començar, ja fa nou anys, amb un equip reduït i amb pocs recursos, però les necessitats de l’acció social i el tercer sector a Catalunya i l’aposta de l’associació Xadica per crear un espai que sigui pont entre les entitats i la ciutadania han aconseguit que el Social.cat sigui, ara com ara, un projecte sòlid integrat per tres redactores i sempre amb la fita de créixer i seguir sumant veus.

La segona jornada ‘Social Lab: comunicar per transformar’

Després de l’èxit rotund de la primera jornada sobre comunicació i tercer sector: ‘Social Lab: comunicar per existir’, l’equip s’ha entregat, aquest 2018 en la preparació de la segona jornada anual ‘Social Lab: comunicar per transformar’. Es tracta d’un espai de trobada en què els professionals de les entitats socials, directors de comunicació de l'Administració, experts, estudiants, acadèmics i periodistes coincideixen per ajudar a les entitats socials a millorar les estratègies a l'hora de comunicar la seva tasca a la ciutadania i, enfortir, així, la xarxa del Tercer Sector a Catalunya.

Així, i corroborant l’èxit de la primera edició, dos centenars de persones han participat en aquesta segona edició de la jornada, que es va celebrar el 30 de novembre al Palau Macaya de Barcelona amb l’objectiu que el tercer sector pugui professionalitzar la seva tasca de difusió.

‘SocialitzantBCN’, un espai per debatre les preocupacions dels ciutadans

Per seguir amb la dinàmica iniciada el 2016, hem volgut que els debats i les preocupacions del sector que tractem al Social.cat traspassessin l’àmbit digital.

Per aquest motiu, des del Social.cat, i juntament amb la col·laboració de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, hem ideat les jornades 'SocialitzantBCN: cooperar per fer ciutat', unes taules rodones que s’han celebrat a l’espai Francesca Bonnemaison de Barcelona on experts, investigadors i entitats han pogut seure plegats per reflexionar sobre temes que afecten el sector.

Al llarg d’aquest any que avui arriba a la fi, n’hem dut a terme quatre i hem parlat sobre com viuen les persones grans a la ciutat, les dones en situació de pobresa, la salut mental en l’adolescència i les alternatives per a les persones sense llar.

Difusió de projectes d’entitats socials, el compromís del Social.cat

Des del Social.cat no podem girar l'esquena a les iniciatives que endeguen els agents del sector. Per això, d'una manera o d'una altra, ens hem aliat amb entitats i organitzacions per donar veu als seus projectes. Així doncs, hem mantingut la col·laboració amb el Grupo SIFU i Èxit21.

El Social.cat també ha estat un punt de difusió de diverses campanyes d'entitats socials. En destaca la promoció de la campanya de la Taula del Tercer Sector 'Defensem els drets socials', la de la Fundació Josep Carreras ‘Junts som IMPARABLES’ i la difusió d'aquests projectes suma a la que s’ha dut a terme habitualment amb Obertament, Posa't la Gorra o El Gran Recapte, entre altres.

Enguany el Social.cat també ha fet difusió del projecte 365batecs de l’Obra Social de Sant Joan de Déu i ha fet difusió dels cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística.

El Social.cat en xifres

Un total de 1.386 notícies han estat publicades aquest any. A més, i seguint amb l’aposta per als continguts en profunditat, el Social ha publicat 14 reportatges i 22 entrevistes en profunditat. La secció d’opinió no ha parat de créixer i s’han publicat un total de 274.

Col·laboració amb altres mitjans de comunicació

Aquest any, l’equip del Social.cat ha iniciat una col·laboració molt especial amb el magazín digital La Mira, el mitjà germà que tot just ha iniciat la seva trajectòria el mes de setembre. De moment, el Social ha pogut aportar-hi una sèrie en la que ha desgranat com viuen les persones grans a Catalunya.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article