El CAC i l’Hospital Sant Joan de Déu crearan materials didàctics per prevenir l'addicció a jocs

El president del CAC demana la prohibició d'anuncis a ràdio i televisió de jocs d’atzar i apostes durant l’horari protegit


El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i l’Hospital Sant Joan de Déu elaboraran un conjunt de materials didàctics per prevenir a internet l’addicció a jocs, apostes i videojocs, així com per combatre l'auge de trastorns alimentaris. El president del CAC, Roger Loppacher, i el director gerent de Sant Joan de Déu, Manel del Castillo, han signat aquest dimarts un conveni de col·laboració en el marc del programa EduCAC, pel qual el CAC ofereix als joves eines d'aprenentatge crític del llenguatge audiovisual.

A més, el CAC demana una regulació més estricta del joc en línia, així com la prohibició d'anuncis de jocs d’atzar i apostes durant l’horari protegit, que va de les 6.00 a les 22.00 hores. El joc en línia s’ha convertit en la causa principal de ludopatia entre les persones de menys de 26 anys.

Els materials, com vídeos de curta durada, estaran adreçats a infants i adolescents, així com a les seves famílies i als docents. L’elaboració d'aquests materials anirà a càrrec del CAC, mentre que l'hospital assessorarà i revisarà els continguts i posarà a l'abast els professionals de les seves unitats de prevenció de conductes addictives i d’atenció als trastorns alimentaris.

La iniciativa respon a l’increment de les consultes vinculades a l’ús de les tecnologies per part dels menors d’edat pel que fa als jocs, apostes, videojocs i trastorns alimentaris, per poder promocionar així un consum saludable de continguts audiovisuals i prevenir conductes de risc.

Prohibir la publicitat de jocs d'atzar

El president del CAC ha alertat del problema creixent que suposa l’addicció als jocs d’atzar i les apostes a internet i ha reclamat una regulació més estricta. “Demanem la prohibició d’emetre publicitat de jocs d’atzar i apostes durant la franja d’horari protegit, per tal de protegir els menors”, ha dit Loppacher. Al seu parer, s'hauria de prohibir també la presència de famosos als anuncis. “Reclamem que no es promoguin les apostes mitjançant els bonus, els personatges famosos o la narració esportiva mateixa”, ha afirmat.

Loppacher també ha explicat que han detectat nombrosos continguts a les xarxes socials que promouen activament l’anorèxia i la bulímia, i que han aconseguit retirar 14 publicacions "especialment perjudicials per als menors" en aquest aspecte.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article