Els tutors dels docents novells hauran d'entrar a les seves classes per fer-ne el seguiment

Educació reforça el paper de la tutoria per millorar l'acompanyament dels mestres i professors els primers mesos de docència

Els tutors dels professors novells hauran d'observar necessàriament les classes i les activitats dels mestres i professors que tinguin a càrrec. Paral·lelament, aquest professorat novell també haurà d'observar o participar en classes d'altres professionals del centre.

Són algunes de les novetats que el Departament d'Educació posa en marxa amb la publicació, aquest dijous al DOGC, de la nova instrucció sobre l'acompanyament i l'avaluació dels mestres interins substituts el seu primer any de feina. Així, s'actualitza la normativa actual i es posa més èmfasi amb l'acompanyament dels docents per a què recaigui en els professionals amb més experiència.

La resolució del DOGC suposa una actualització de la regulació del curs d'iniciació a la tasca docent del personal interí i substitut, així com el període de prova inicial que ha de superar aquest professorat. Fins aquests moments, la regulació que existia era diferent pel curs d'iniciació i per l'avaluació. La nova instrucció unifica la normativa incloent els requisits per a la prova d'idoneïtat dels docents interins que no superin l'avaluació, un fet que fins ara no estava regulat.

Així doncs, es preveu que sigui necessària l'observació per part de l'inspector de la tasca a l'aula del docent en els casos on el tutor adverteixi una manca d'aptitud. L'avaluació haurà de considerar la capacitat de millora davant les recomanacions rebudes o les recomanacions o les valoracions d'altres professionals en què l'interí o substitut hagi treballat en activitats al centre. En el cas que es conclogui una ''manca evident'' de capacitat per a la docència, la resolució de l'expedient inclourà la limitació de no poder-se presentar a una nova convocatòria per a tornar a formar part de la borsa de treball durant el curs següent. Després d'aquest termini, la persona interessada ha de superar una prova d'idoneïtat i s'ha d'iniciar un període de tutoria.

L'objectiu final d'aquesta nova instrucció és reforçar i potenciar la figura del tutor com a garantirà que l'acompanyament al docent interí tingui la major qualitat possible. En aquest sentit, es posa sobre la taula que la fase de tutoria ha de formar part dels protocols o plans d'acollida del professorat de cada centre i que la responsabilitat recaigui en professorat amb experiència.

Per això, el nomenament d'aquests tutors ha de prioritzar el professorat amb competències que garanteixin l'assoliment dels objectius del primer any d'interinatge. Entre altres aspectes que s'introdueixen és l'obligació dels tutors de facilitar als docents, després d'haver estat nomenats tutors, tot al informació sobre els aspectes principals de la tutoria, els trets essencials del procediment d'avaluació i els criteris.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article