Salut aposta perquè les infermeres també puguin atendre els pacients segons el motiu de la consulta en tots els CAP

Vergés subratlla que són diferents “les urgències, les visites per motius no demorables o el seguiment de malalts crònics”

El Departament de Salut vol estendre a tots els centres d'atenció primària (CAP) de Catalunya la programació per motiu de consulta. Es tracta d'un sistema de classificació que dirigeix els pacients al professional més “adequat per donar resposta a la consulta i en el temps més àgil possible”, ha afirmat la consellera de Salut, Alba Vergés, des del CAP Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), un dels centres que ja s'organitza amb aquest sistema.

Segons Salut, aquest model implica l'“apoderament” de professionals de l'atenció primària com les infermeres, per atendre determinats tipus de consultes, o el personal administratiu, amb un paper “clau” per a la derivació de les visites. El Departament també posa en marxa una campanya que té per lema el joc de paraules 'Cap al CAP' amb l'objectiu de potenciar l'atenció primària.

“No tot és el mateix. Són diferents les urgències, que s'atenen immediatament; les consultes per motius no demorables, com, per exemple, febre o diarrea, o el seguiment i control de malalts crònics”, ha afirmat la consellera per explicar aquest model que classifica els pacients segons el motiu de la consulta.

Es tracta d'un sistema amb què ja s'organitzen alguns centres d'atenció primària però ara el Departament de Salut està estudiant la manera de generalitzar el model a través d'una regulació i de donar-hi impuls polític, segons ha apuntat la consellera aquest dilluns. “Millorar l'organització i l'accessibilitat de l'atenció primària passa en bona part per assegurar que les persones siguin ateses pel professional més adequat”, ha afirmat aquest dilluns en una roda de premsa al CAP Sant Andreu de la Barca.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article