Governar la Diputació de Barcelona a cop de tweet


Aquests dies, la Diputació de Barcelona començava una campanya de màrqueting polític per explicar que inicien un projecte “per instal·lar caixers automàtics als pobles de menys de 5.000 habitants de la demarcació de Barcelona”. Les campanyes de comunicació ja tenen que un cop busques els detalls dels titulars o el que s’anuncia no és ben bé així o el desenvolupament de la nota de premsa té forats negres.

D’entrada és més que dubtós que en plena crisi social i sanitària hàgim de destinar impostos dels ciutadans a una activitat que hauria de ser obligatòria pels bancs. Els polítics que governen la Diputació ens faran creure que no es pot obligar els bancs a fer aquesta activitat, però hi ha mil maneres de legislar en favor de les persones i no dels poders econòmics com els bancs amb uns beneficis anuals de mal gust. Recordem que el Vendrell ja està estudiant incrementar taxes d’ocupació de l’espai públic per obligar els bancs a tenir horaris d’atenció a la gent gran. Aquest només és un exemple de les possibilitats que té algú que governa si té ganes de millorar la qualitat de vida de les persones.

I és que l'atenció bancaria és una prestació que ha d'estar garantida, perquè és un servei bàsic del qual les persones no poden estar sense tenir-ne. I encara menys s’ha de permetre el xantatge de les entitats bancàries al respecte.

Però tot no acaba aquí, perquè el titular que ofereix la Diputació després té la lletra petita de la notícia. Possiblement, els responsables de comunicació esperaven que ningú mirés la informació o que no en féssim una lectura crítica.

Per començar, l’anunci de la instal·lació de caixers no té pressupost detallat. Només expliquen que destinaran un milió d’euros anuals (així, en números rodons). Però després d’afirmar que ens valdrà aquesta barbaritat de diners afegeixen textualment que “aquesta és una partida pressupostària que acabarà depenent de les característiques que acabin tenint els caixers automàtics que s’instal·lin a cada municipi; és a dir, quines opcions tindran”. És a dir que abans va el tweet i després ja pensarem què farem.

Però aquí no acaba la barbaritat. I és que una mica més a sota del text, allà on no arribarà massa gent a llegir diuen textualment que “Al llarg d’aquest mes de febrer la Diputació es comunicarà amb els ajuntaments afectats per la manca de caixers automàtics per tal de conèixer el seu interès i disponibilitat en poder disposar d’aquest nou servei.”

No tenim pressupost definit. No tenim pla. No tenim Ajuntaments. Però no patiu que els diners dels nostres impostos sí que els tenen per fer una acció política tan summament opaca.

Val més que els ciutadans mirem el que fan amb els nostres diners els que ens governen en aquestes institucions, perquè molt em temo que els mateixos que les perpetuen i que seuen de tant en tant a la cadira que tenen assegurada pels partits potser no sempre ho faran no sigui cas que es quedin sense.

I val més que anem més enllà els ciutadans perquè una altra de les invitacions que us faig és a llegir les “notícies” que molts mitjans han fet a partir d’aquesta nota de premsa. Potser la versió és molt diferent del meu text.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article