Crowd, la suma de molts


Sembla que sempre m'agrada parlar de la participació social per a una mateixa causa però és una cosa que visc de forma molt propera des de la fundació on treballo i és un fantàstic fenomen potenciat per les xarxes socials.
 
A Miaportacion.org publiquem necessitats de les entitats socials perquè hi ha molta gent amb ganes d'ajudar i que els agrada destinar aquesta ajuda a una causa concreta. Saben que estan ajudant la Maria perquè pugui recuperar el seu somriure, el Joan Carles perquè pugui aconseguir la seva "tablet" per poder parlar o la Marta perquè pugui sortir de passeig, necessitats que sempre publiquem a través d'una entitat social que les ha identificat. A diferència de la majoria de les plataformes de crowdfunding (Jaume Albaigès té publicada una interessant comparativa d'algunes d'aquestes plataformes) no es tracta d'ajuts a projectes; són petites necessitats, concretes i personalitzades. Parlar de persones ens ajuda a sensibilitzar i fer visibles altres realitats que necessiten ajuda, però sempre ho fem amb delicadesa i respectant en tot moment la privacitat de la persona.
 
Ens agrada posar el nostre esforç creatiu en saber com explicar aquestes històries, perquè cada necessitat és la història d'una persona. Una història amb una causa molt clara i una crida a l'acció concreta. Amb aquestes històries és amb el que ens identifiquem i pel què ens mobilitzem. Un magnífic exemple a gran escala de com narrar una història que convidi a la mobilització el tenim amb el recent cas del vídeo de Kony 2012 (malgrat les diverses crítiques que pugui haver rebut, és un perfecte exemple d'una campanya social perfectament estructurada). Exemples com aquests han de ser una referència per narrar aquestes històries, sensibilitzar i concretar. Històries que hem de fer atractives perquè un grup de persones (en el cas de Kony 2012, un enorme grup) vulguin defensar la mateixa causa.
 
Són molts els factors que mouen a la gent a ajudar, és aquesta complexa "intel·ligència de les multituds" que descriu tan bé Antoni Gutiérrez-Rubí. Aquesta necessitat d'identificar-se, de decidir, de participar en una mateixa finalitat. Cada persona es sensibilitza amb una causa determinada, uns preferiran col.laborar amb la Marta i altres amb el Joan Carles, cadascun tindrà les seves raons personals però en qualsevol cas, a qualsevol d'aquests usuaris els uneix aquest esperit solidari i aquestes ganes d'ajudar.
 
En qualsevol cas, cada necessitat que es cobreix des de Miaportacion la considerem un petit èxit, aconseguit entre molts, i és part d'aquest moviment "crowd" tan efectiu i capaç de fer canviar les coses.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article