Guanyaré diners fent accions de responsabilitat social corporativa?


Truquen a la porta del despatx del president de la companyia, és el director de comunicació. Aquest home, el Dircom, sap que té el deure de fer entendre al seu cap que és necessari ser una empresa socialment responsable, això vol dir que treballaran cada dia per aconseguir els seus objectius empresarial i alhora faran accions per contribuir al compliment d’un conjunt de normes i principis referents a la realitat social, econòmica i de medi ambient. 
 
"Millorarà la nostra imatge davant dels nostres consumidor”, "fomentarem nous valors entre els treballadors”, "es crearà un clima millor de treball”, diu el Dircom, però la pregunta que li fa el senyor president és: "guanyaré més diners fent accions de responsabilitat social corporativa (RSC) o serà més feina encara?” i atenció perquè la resposta del Dircom és: "sí! Guanyarem més diners”.
 
Si algú dubtava a aquestes alçades de si realment l’empresari feia una acció desinteressada i sense intenció de guanyar diners, ja és hora de tocar peus a terra! Però, atenció, no és una cosa dolenta, egoista, o de mala persona que un empresari vulgui continuar traient el seu negoci cap endavant i vulgui saber els beneficis reals de fer accions d’RSC, al contrari. 
 
No és tracta ni de que les entitats socials facin cara de pena quan s’apropin a parlar amb l’empresa, ni que l’empresari busqui ser la millor persona del món assumint tota mena de riscos incontrolables. Es tracta de fer accions d’intercanvi d’interessos que beneficia a l’empresa i a l’entitat social. Sona fàcil, no? 
 
L’empresari vol ser socialment responsable perquè estem vivint una crisi econòmica i davant aquesta situació el que millor funciona és això, fer accions d’RSC. Llavors, per què les empreses no estan demanant al tercer sector solucions a bots i barrals? Doncs perquè, a vegades no tenen temps, els falta informació o no hi ha una persona que s’encarregui de fer un pla d’RSC dins de l’empresa per analitzar els beneficis que pot aportar. 
 
Què podem fer davant d’aquesta situació com a entitat del tercer sector? Ens podem convertir en aquesta figura que fa plans d’RSC. Tenim tota mena de recursos al nostre abast per oferir: mecenatge, patrocinis, premis, beques, donacions, insercions socials (...) El que més costarà és convèncer a l’empresari que la meva entitat és la millor opció, però, creiem en els nostres projectes, no? Doncs comencem a crear i gestionar accions de màrqueting amb causa! 
Senyors empresaris, els proposem una eina amb la qual es poden comprometre a col·laborar amb un projecte social a canvi d’uns beneficis d’imatge, i per tant, econòmics. Una nova forma de donar valor a la seva marca, s’apunten? Segur que els seus col·legues ja ho estan fent! 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Stefano Negrin
1.

Que podem fer..........?

"Què podem fer davant d’aquesta situació com a entitat del tercer sector? Ens podem convertir en aquesta figura que fa plans d’RSC."

...m'agrada!

  • 0
  • 0

Comenta aquest article