Una campanya contagiosa :-)


Aquesta setmana hem conclòs la campanya de Nadal que organitzem des de la Fundació Miaportación, es diu "Buscamos Reyes Majos" i consisteix en buscar voluntaris que vulguin rebre la carta als Reis d'una persona adulta en situació desfavorable. És el quart any que fem la campanya i un cop més el resultat és magnífic. Aquest any hem repartit 700 cartes a 700 Reis que han volgut complir un desig d'una persona que està vivint una situació molt difícil.

Totes les persones que escriuen les cartes són ateses per diferents entitats socials, amb les quals ja col·laborem des de la fundació (de Barcelona: Associació Bona Voluntat en Acció, Fundació Benallar, Fundació Arrels, Centre d'Acollida Assís, 
Sicar-Adoratrius, Fundació Ared i la Fundació Llars Compartides; de Gijón: Asociación Cultural Mar de Niebla i APRAMP, i,  finalment, de Madrid: Fundación San Martín de Porres i Asociación Valdeperales). Per a aquestes entitats, la campanya suposa un projecte educatiu i de sensibilització que els ajuda a reforçar la seva atenció als usuaris. Els treballadors socials els ajuden a presentar-se a la carta, a entendre el que poden demanar com a regal (hi ha un pressupost orientatiu de 20-30€), que sigui alguna cosa que els faci especial il·lusió (en molts casos, són persones que mai en la seva vida han tingut l'oportunitat de demanar alguna cosa per a elles). A les festes de lliurament dels regals (a les quals no assisteixen els Reis "Majos”, per mantenir aquesta màgia i anonimat) es respira molta alegria i il·lusió, però sobretot , el que més viuen, és l'emoció de rebre una mostra d'afecte d'algú que no coneixen. Una bona mostra d'això és que les notes escrites, que afegeixen els Reis als regals, desborden aquesta alegria, en la majoria dels casos, molt més que el mateix regal.

Per una altra banda és una campanya que ajuda a sensibilitzar també als voluntaris que s’apunten, perquè poden compartir una realitat social molt diferent a la seva (les cartes les escriuen persones sense llar, dones en risc d’exclusió social, inmigrants…). Són cartes, en la majoria dels casos, molt emocionals per la situació personal que es presenta, encara que també es reben cartes sintétiques i poc explicatives perquè la situación d’aquella persona és tan difícil, que amb prou esforç és capaç d’escriure un desig. En qualsevol dels casos, els Reis "Majos” es sensibilitzen per entendre aquella situació i mostren la seva solidaritat i afecte fent-li un regal.

A nosaltres no deixa de sorprendre'ns que és una campanya per a la qual sempre hem de tancar les inscripcions dels voluntaris com a Reis "Majos” abans de la data prevista. La gent s'apunta amb ganes de fer un regal diferent, a algú molt especial, a qui no coneixen però que saben que el rebrà amb gran il·lusió. És una altra manera de demostrar la generositat i l'altruisme, i això, des de Miaportación , ens emociona que any a any segueixi creixent. Per aquesta raó, i encara que sembli curiós, el nostre gran repte de la propera edició d'aquesta campanya (Nadal 2014-2015) serà aconseguir més cartes i per això més entitats que vulguin participar. Fins el pròxim Nadal!
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Max Power
2.

Vatua quina disbauxa!

  • 0
  • 0
Assumpta Clopas i Fisa Martorell
1.

Felicitats per la iniciativa, amb poc es pot aportar molt a un altre. Can prendre'n nota.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article