L’impacte social del tramvia: l’impacte social d’aturar el projecte


L'impacte social del transport públic recau en la millora de la qualitat de vida diàriament a milers de persones. El tramvia per la Diagonal esdevé l'opció més accessible, més ràpida i és el mitjà millor valorat pels usuaris.

El valor del transport públic recau en la possibilitat de desplaçar-se de la manera més eficient i responsable amb la ciutat i el planeta. La reducció de la contaminació i la pacificació de la ciutat està sobradament demostrada i a més és una qüestió urgent de tractar si no volem augmentar les fins i tot morts i malalties que provoca el transport privat anualment a Barcelona i la resta de ciutats.

Els col·lapses circulatoris diaris no se solucionen ampliant els espais pels cotxes privats sinó oferint alternatives assequibles i eficaces especialment en el temps de trajecte. Tot plegat augmenta i facilita les possibilitats laborals de llocs on viure o fins i tot la interconnexió empresarial entre ciutats.

El tramvia per la Diagonal és l'opció més ràpida per connectar la ciutat internament, però a més també suposa fer-ho amb vuit municipis del voltant que ja s'han posicionat a favor d'aquesta opció (a l'espera de la decisió de Cornellà). Això facilitaria les possibilitats de mobilitat de les persones que viuen en totes aquestes poblacions i, per descomptat, poder generar desplaçaments des de la capital catalana.

L'Associació pel Transport Públic explica que d'una punta a l'altra de la ciutat milloraria la velocitat actual en la meitat. A més, el projecte sencer de connexió dels menys de 4 quilòmetres no arriba al preu d'una única parada de metro.

La sostenibilitat és del tot clara quan sabem que la utilització del tramvia suposa l'equivalent a 400 cotxes o entre tres i quatre busos que, a més, farien el trajecte més lentament i de forma menys accessible, tal com explica la plataforma ciutadana Unim els Tramvies.

El fet que sigui un transport accessible per a moltes persones significa, més que millorar la seva mobilitat, la possibilitat de tenir-la. Potser per alguns aquest argument és poca cosa però millora molt notablement les possibilitats per les persones amb diversitat funcional, persones grans o altres col·lectius. La Federació Ecom de persones amb diversitat funcional ha fet molta feina de suport d'aquesta opció que millora l'accessibilitat de les nostres ciutats.

Un projecte amb aquestes dades ha de traspassar el mur en què s'ha convertit la política per part de grups municipals on, ni l'accessibilitat, ni l'eficiència, ni la sostenibilitat semblen ser suficients per desbloquejar una opció que millora la qualitat de vida de la gent de la ciutat.

Lluny queden els plens municipals on el sr. Trias defensava a capa i espasa la unió dels tramvies i lluny queden les possibilitats de que alguns partits pensin en la veritable política i no en la de tacticismes electorals.

Les poblacions veïnes, amb la feina feta i un posicionament a favor, estan esperant als polítics de la gran ciutat. Les veïnes demanen posicions clares i transparents sense fer-nos perdre el temps per permetre engegar aquest projecte de ciutat(s). L'eficiència de les decisions polítiques es mesuren amb els beneficis en les veïnes i no amb la quantitat de vots a guanyar.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article