Per fi bones notícies sobre integració de persones amb discapacitat


Estem acostumats que els mitjans de comunicació ens colpegin cada dia amb informacions negatives: estadístiques alarmants, corrupció, tensions internacionals... I, de sobte, de tant en tant, una notícia positiva, brots verds que treuen el cap sobre la cara amarga de l’actualitat per recordar-nos que seguim avançant.

Aquest mes, nombrosos mitjans digitals es feien ressò de l’estudi realitzat per l’institut Coordenadas de Gobernanza y Economía Aplicada sobre la situació a Espanya de la integració laboral de persones amb discapacitat, on es destacaven les principals empreses i fundacions que més estan apostant per aquest col·lectiu i el seu impacte transformador a la societat. Tot i que, segons el mateix estudi, encara queda molta feina per fer, el document constata que durant les tres últimes dècades s’ha visibilitat la discapacitat a la nostra societat i al mercat laboral i s’han potenciat les oportunitats pels col·lectius més vulnerables.

Les dades oficials també confirmen aquesta tendència: la contractació de persones amb discapacitat durant el primer trimestre de 2018 va créixer un 3,4% respecte el mateix període de l’any passat. Cal destacar, a més, que les contractacions de 2017 ja superaven en un 16,4% les de l’any 2016. D’altra banda, més enllà de la millora en l’accés al mercat laboral de les persones amb diversitat funcional, l’estudi senyala que han millorat les perspectives dels col·lectius menys afavorits en general. Així doncs, per exemple, s’ha fomentat l’accés al mercat laboral de joves sense estudis, s’han creat més programes per impulsar la feina de persones de més de 50 anys i s’està impulsant la reinserció de dones maltractades i la inclusió de refugiats i immigrants.

Entre les empreses destacades per l’institut Coordenadas per les seves bones pràctiques en matèria d’integració i discapacitat figuren Coca-Cola, BBVA, Grupo SIFU o Fundación Mapfre, demostrant que qualsevol tipus de sector pot contribuir a la inclusió i donar les mateixes oportunitats per créixer professionalment a persones amb circumstàncies diferents. Crec que és important recordar-ho, doncs és bastant freqüent trobar empresaris que pensen que la responsabilitat social corporativa (RSC) o el compliment de la Llei General de Discapacitat (l’antiga LISMI) “són per les grans empreses”. Optar per una estratègia de negoci responsable és aplicable a qualsevol tipus d’organització, independentment de la seva activitat, volum de negoci o plantilla. També és possible per les companyies que tradicionalment no ho havien fet, ja que qualsevol moment és bo per replantejar la gestió estratègica de la RSC.

En definitiva, el negoci responsable és una estratègia o, fins i tot, un canvi cultural a l’empresa. És una forma de fer negocis completament transversal que cada dia guanya més adeptes, ja que, a més d’estar més en línia amb els valors de la societat actual, són negocis eficients i rendibles. Esperem seguir llegint notícies positives!

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article