La tecnologia al servei de la integració social

Fa algunes setmanes vam parlar d''El viaje de María', un curtmetratge produït per la Fundación Orange que explica l'autisme de forma clara, tendre i entenedora. Aquesta, però, no és l'única obra de la Fundación Orange, ja que el seu objectiu és la tecnointegració social realitzant, col·laborant i promovent una quantiat d'activitats i projectes socials de diversa índole. Així doncs, amb l'afany d'atendre els drets de les persones amb discapacitat, les fundacions s'estructuren sobre sis eixos clarament definits: transtorns de l'aspectre de l'autisme, discapacitat visual, discapacitat auditiva, analfabetisme, educació de les nenes en països en vies de desenvolupament i música vocal.

Sobre l'autisme hi trobemel projecte 'Azahar' el qual elabora un conjunt d'aplicacions de comunicació, oci i planificació que, executades a través de l'ordinador o del telèfon mòbil, ajuden a millorar la qualitat de vida i l'independència de les persones amb trastorns de l'aspectre de l'autisme i/o discapacitat intel·lectual. El projecte 'E-Mintza' proposa un sistema personalitzable que facilita la comunicació de persones que no tenen la possibilitat d'expressar-se tant oralment com per escrit, amb especial èmfasi a la infància. 'Hablando con el arte' és sobre les persones amb trastorns de l'aspectre de l'autisme al món de l'art i la cultura a través de l'educació emocional i el desenvolupament de la creativitat. Pel que fa a 'Pictogram room' intenta desenvolupar un software que ajudi les persones amb trastorns de l'aspectre de l'autisme a entendre i comprendre el signifcat dels pictogrames. 'Pilats i autisme' és un curs de Pilats dirigit a nens amb autisme perquè pugiuin experimentar les beneficiències físiques i mentals de la pràctica del Pilats i aconseguir un major control i equilibri del seu cos. Finalment, 'SPQR' consisteix en un sistema simplificat d'accés a la informació per a persones amb discapcitat a través de còdics QR.

Els treballs sobre discapacitat visual o auditiva són 'Cine accessible', que permet que persones amb discapcaitat auditiva o visual puguin acudir al cinema en les millors condicions possibles i 'Signoguías' la qual acosta al món de la cultura les persones amb discapacitat auditiva a través d'una aplicació que amb la llengua de signes i subtítols ofereix informació sobre les col·leccions de diferents museus. De cara la diversitat funcional s'ha fet 'BIT', un projecte pioner que ha desenvolupat una metodologia per ensenyar les persones amb Síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals l'ús de l'ordinador; 'CITI', que consisteix en un joc pensat per acostar les tecnologies a les persones amb discapacitat intel·lectual d'una forma senzilla i divertida; 'In-TIC', la qual possibilita que persones amb diversitat funcional puguin millorar l'autoestima personal i l'usabilitat de l'ordinador i 'Lucas y el caso del cuadro robado', enfocat a joves amb Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual. Finalment, quant a alfabetització digital hi trobem 'EDAD', un curs gratuït d'iniciació a l'ús de l'ordinador i Internet amb un doble objectiu: prevenir el deteriorament cognitiu de les persones grans i afavorir la seva integració social a través de l'ús de sistemes tecnològics. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article