Atendre les persones, professió de futur


La crisi que vivim no durarà sempre i, per això, com a país tenim l'obligació de saber trobar aquells sectors que generaran ocupació d'ara endavant i que ajudaran a recuperar el creixement econòmic. L'atenció a les necessitats de les persones lligat al creixement de l'envelliment i a les necessitats socials és un sector a tenir en compte a l'hora de crear llocs de treball.

Així ho pensa Joan Majó, enginyer i polític de reconegut prestigi a casa nostra, que en el seu llibre 'No m'ho crec' (La Magrana, 2009) apunta idees i propostes de com serà el futur de l'economia i de quins seran els sectors estratègics que ens ajudaran a sortir de la crisi.

Serveis socials: regulació i professionalització

Majó explica que els serveis a les persones dependents han de ser un factor clau en la generació d'ocupació, alhora fa evident les diferències que es poden produir entre les persones que podran comprar béns i serveis al sector privat (centres de recuperació física, residències o serveis a domicili) i aquelles que hauran de fer ús dels serveis públics. En aquí, però, apunta l'important paper que ha de jugar el Tercer Sector en la provisió d'aquests serveis oferint qualitat, bona gestió i potenciant els valors de proximitat i transparència que aquest aporta.

Per a l'autor, cal però una nova regulació del sector, evitant la subcontractació, els sous baixos i la precarització de l'ocupació. En definitiva, cal vetllar per la qualitat del professional per tal d'assegurar una atenció digne a les persones amb necessitats socials. D'aquí la demanda que fa Majó sobre la millora constant de la formació dels treballadors i treballadores a través de l'impuls de centres gratuïts de formació.

ONG i empreses de serveis, un mercat on hi cap tothom

Majó apunta també una idea de consens en el capítol en el què parla sobre el futur dels serveis de benestar. Per l'autor és important que no siguin les empreses privades qui monopolitzin tot el sector social perquè això podria suposar un augment del cost dels serveis. Tot i així, llança un missatge d'avís a les entitats sense afany de lucre perquè introdueixin més rigor en la seva gestió, alhora que exhorta a les administracions públiques a facilitar les maneres que ajudin a les ONG a trobar finançament per a fer front als seus pagaments, ja sigui amb acords amb entitats financeres o amb la signatura de convenis plurianuals que donin estabilitat al servei prestat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article