La Conselleria d'Ensenyament ha decidit que els alumnes catalans que cursin quart d'ESO seguiran compartint aules sense diferenciació segons les qualificacions o les aspiracions formatives.
D’aquesta manera, Ensenyament desafia la Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE), que aconsella separar en aules diferents els alumnes segons els resultats acadèmics: els de l’itinerari d’aprenentatges acadèmics, dissenyat per alumnes amb millor expedient, i els de l’itinerari d’aprenentatges aplicats, per aquells amb qualificacions inferiors.Així, tant si els alumnes volen estudiar Batxillerat l’any vinent com si prefereixen cursar una formació professional o opten per inserir al món laboral, es barrejaran en una mateixa aula. La Conselleria ho justifica al·legant que l’examen de revàlida de l’ESO previst per al juny del 2017 no és una prova amb efectes acadèmics i, per tant, el resultat no afectarà en l’obtenció del títol de l’ESO.
Aquesta mesura també ha estat durament criticada per la comunitat educativa, que considera que aquesta “solució” impedeix el model d’escola inclusiva i fomenta les desigualtats d’oportunitats dels alumnes.
Més qüestions en matèria d’Educació
Seguint en aquesta matèria, el ministre d’Educació, Cultura i Esports en funcions, Íñigo Méndez de Vigo, ha anunciat que es compromet a no publicar els resultats de l’avaluació de Primària de la LOMCE que hi ha prevista per aquest pròxim mes de maig per evitar rànquings de centres escolars.
En una entrevista ahir a ‘La Noche’ de TVE, apunta que també es mostra obert a fer canvis en les proves finals de l’ESO i el Batxillerat si és convenient. Méndez de Vigo destaca que l’únic objectiu d’aquestes proves és poder avaluar el funcionament del sistema educatiu per saber “si les coses van bé”.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari