Uns 2.000 nous alumnes inicien curs a la Universitat de Lleida

Les jornades d'acollida donaran dijous el tret de sortida a l'activitat docent


Uns 2.200 estudiants comencen aquesta setmana les classes de primer curs dels graus i dobles graus a la Universitat de Lleida (UdL). El 56% són dones i el 44%, homes.

Quant a la procedència, el 53% són de les comarques de Ponent i el 47% restant, de fora de la demarcació, segons ha explicat el vicerector d'Ordenació Acadèmica per delegació, Paco García. Aquest dijous, 12 de setembre, tindran lloc les sessions d'acollida on el nou alumnat podrà conèixer la unitat d'Informació i Orientació, el servei de Biblioteca i Documentació, l'Institut de Llengües, el Programa Nèstor de tutories i el campus virtual.

En alguns casos es presentaran també els consells de l'estudiantat dels centres. A la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia i a l'INEFC s'han previst tallers. Aquesta jornada es desenvolupa simultàniament a tots els campus de la UdL, inclòs el d'Igualada, on es duran a terme visites a l'edifici de La Teneria i el Centre de Simulació 4DHealth. En el cas de la Facultat de Lletres, hi haurà una xerrada a càrrec del filòsof i president de la Fundació Tàpies, Xavier Antich.

L'alumnat del Diploma d'Estudis Hispànics ja ha superat les sessions d'acollida, amb proves de nivell d'espanyol i d'anglès. En aquest primer quadrimestre, són 38 estudiants de tres universitats xineses: Tianjin, Binhai i Changzhou. El dia 12 començaran directament les classes. Mentre, les Aules d'Extensió Universitària escalfen motors. A la de Lleida ciutat iniciaran el calendari lectiu el 2 d'octubre, amb 1.100 inscrits.

L'acte d'inauguració oficial del curs acadèmic a la UdL tindrà lloc el 24 de setembre a l'edifici del Rectorat. L'enginyer sènior de l'Agència Espacial Europa, Manuel Martin Neira, pronunciarà la conferència 'La Luna, el primer paso del hombre en la colonización del espacio'.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article