Arrels atén més de 2.600 persones sense llar durant el 2020, l’any de la pandèmia de Covid-19

L'entitat ha acompanyat més de 1.100 persones per primera vegada, el 88% de les quals són homes i el 12%, dones


A l'augment de persones dormint al carrer durant els darrers anys i la problemàtica per accedir a un habitatge digne s'hi ha sumat, durant el 2020, la crisi sanitària i social derivada de la Covid-19. Així ho alerten a Arrels que, aquest any, ha atès 2.617 persones. Es tracta, segons l’entitat, d'una xifra “lleugerament superior” a la del 2019 i que significa un augment del 47%, si es compara amb les dades de fa cinc anys.

A més, de totes les persones que han acompanyat, a més de 1.100 Arrels les ha atès per primera vegada. El 88% de les persones ateses són homes i el 12% són dones. Així, l’equip de carrer de l’entitat ha visitat 671 persones de manera continuada, un 27% més que durant l'any anterior, i ha intensificat l'acompanyament. Durant l'estat d'alarma, a més, van posar en marxa un equip d'emergència paral·lel que, cada vespre, ha lliurat kits higiènics, així com àpats i certificats per evitar sancions, i que ha visitat unes altres 496 persones.

En total, així mateix, l’entitat ha acollit 2.138 persones al centre obert, que ha hagut d’adaptar els serveis i l’aforament al nou context per la Covid-19. “Hem hagut de reduir el nombre de dutxes i serveis higiènics”, apunten a Arrels, el que suposa unes 500 persones beneficiades durant el 2020 respecte a les 958 durant el 2019. D'altra banda, han assessorat presencialment gairebé 800 persones, la majoria de les quals feia poc que vivien al carrer o que estaven a punt de quedar-se sense llar.

Un allotjament estable

Alhora, Arrels assegur que ha garantit l’allotjament estable a 235 persones i que l’han hagut d’acompanyar intensament “en moments de confinament i soledat”. Per fer-ho possible, han comptat amb el suport de 423 persones voluntàries. També han realitzat més de 1.100 orientacions a persones preocupades per altres veïns i veïnes sense llar i han rebut més de 4.500 avisos a través de l’aplicació mòbil Arrels Localitzador.

“Encara tenim aquí la pandèmia i seguirà afectant les persones sense llar. Com a entitat, hem de poder mantenir els serveis que oferim a les persones i anar més enllà i ampliar l’atenció a les persones i l’accés a l’habitatge estable”, ha afirmat Ferran Busquets, director d’Arrels. En aquest sentit, alguns dels objectius que es planteja Arrels com a entitat per a aquest 2021 són acompanyar més intensament les persones que viuen al carrer, implicar la ciutadania i les xarxes comunitàries i seguir buscant fórmules d’allotjament per a més persones.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article