El Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives ha lliurat aquest dimecres a la consellera d’Educació, Anna Simó, el document amb les propostes d’actuacions fruit de les jornades de treball dels darrers mesos. L’informe proposa sis línies d’acció que es concreten en 52 actuacions i 154 mesures. Del total de propostes, el Grup d’Impuls prioritza 18 mesures urgents que considera que s’han de desplegar a partir del proper curs escolar 2024-2025.
Aquestes mesures prioritàries se centren en promoure un pacte nacional per a la inclusió i l’equitat; identificar els aprenentatges bàsics per a cada cicle de l’etapa obligatòria; incrementar les aules d’acollida; i crear un sistema d’incentius per a l’estabilització dels equips dels centres, entre d’altres. El Grup Impulsor planteja la resta de mesures com a canvis estructurals a mitjà i a llarg termini.
Les línies d’acció que proposa són avançar en l’equitat, la inclusió i l’acompanyament a l’alumnat; focalitzar l’acció docent en l’enfocament competencial dels aprenentatges fonamentals i essencials de cada etapa educativa; i assegurar les condicions de benestar de tots els membres de la comunitat educativa.
El grup recomana també actualitzar i millorar la formació inicial dels docents, oferir-los formació permanent de qualitat; reforçar, donar suport, confiança i estabilitat als centres educatius; i dotar al sistema d’estabilitat normativa i econòmica i de mecanismes de presa de decisions fonamentats en dades.
També plantegen estudiar la recuperació de la sisena hora, arribar al 6% del PIC abans del 2029, millorar la comunicació entre centres i famílies, prevenir l'abandonament prematur des del primer cicle d'ESO i determinar un percentatge màxim de renovació de plantilla per centre amb l'objectiu d'estabilitzar equips docents.
La consellera d’Educació s’ha compromès a analitzar les propostes i concretar en les properes setmanes quines mesures podran ser d’aplicació el curs vinent.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari