Una educació social de qualitat: aquestes són les demandes dels professionals als partits polítics

Garantir un finançament adequat als serveis o l’equiparació dels professionals, entre les mesures


L’educació social demana ser escoltada i valorada pels partits polítics que participen en les pròximes eleccions catalanes del 12M. Per això, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) ha fet arribar als partits un seguit de mesures i demandes amb l’objectiu que aquestes s’incloguin en els programes electorals.

D’entrada, des del CEESC demanen un “canvi de mirada” cap a la professió i que s’entengui com a “dret de ciutadania”: “Reclamem a les administracions públiques que se’ns valori des d’una òptica integral, transversal i universal de l’atenció a les persones, grups i comunitats”, reclamen.

Segons l’organització, aquesta nova mirada faria possible que es posés en valor el rol “ineludible” de l’educació social més enllà de la provisió dels serveis necessaris, i per tant que el focus es posés en la promoció del benestar i dels drets, així com en la prevenció i la participació ciutadana.

Així, per garantir una educació social de qualitat, reclamen que s’impulsi una regulació jurídica per tal que per treballar en serveis públics de protecció social i promoció sigui necessària la col·legiació obligatòria que garanteixi els “estàndards de qualitat, ètica professional i formació” necessaris per a un exercici “competent i compromès” amb el benestar social i el desenvolupament comunitari.

Des del CEESC també reclamen treballar per fomentar el benestar dels professionals de l’educació social, amb la posada en marxa “real” d’espais de supervisió i de formació en competències tècniques i instrumentals, així com un “seguiment qualitatiu i continu dels diferents serveis i recursos”, destaquen.

Finançament adequat per millorar els serveis 

A més a més, reclamen que els serveis socioeducatius rebin el finançament necessari per garantir l’adequació dels programes a les necessitats de les persones i fer-ho de manera equitativa independentment del model de gestió i del sector al qual s’adscrigui.

En aquesta línia, el col·legi demanda equiparar la funció professional pública i la funció pública delegada al tercer sector social i assegurar un desplegament efectiu de serveis de protecció social.

D’altra banda, des del CEESC també proposen tot un seguit de mesures per a cada àmbit d’intervenció on és present l’educació social, com l’acció comunitària, l’educació escolar, gent gran, infància i adolescència, serveis socials bàsics, etc. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article