The Humans Network, una nova xarxa social més 'humana'

"Perquè allò que més importa són les persones" és el subtítol de The Humans Network, una nova xarxa social que té un perfil més humà.


The Humans Network (THN) és encara una xarxa social en fase beta però que neix amb una gran ambició: ser la xarxa social que "atorga el poder a les persones per provocar els canvis necessaris en el món". A la seva web, THN es defineixen com l'evolució de "l''Internet social', el paradigma del qual és Facebook, al nou 'Internet humà'" i expliquen de què es tracta aquesta "evolució":

"De la necessitat i recerca d'oci que tenen les persones que acudeixen a Facebook, a la necessitat i recerca de compromís que tenen els usuaris de THN, on més enllà de la capacitat de socialització entre persones, es pretén fomentar valors humans i solidaris, i lluitar per un món més just". I encara un segon punt a destacar: "De la necessitat i recerca de negoci que tenen les empreses a Internet, a la necessitat i recerca de reputació social i humana que els faci ser mereixedors de ser elegits pels consumidors, i pel que han de entaular converses amb el seu públic potencial, i demostrar seu costat humà més enllà de la Responsabilitat Social Corporativa".

Aquesta comunitat incorpora algunes opcions que altres xarxes no contemplen, com ara, la possibilitat de valorar el nivell d'humanitat dels altres membres. La suma de tots ràtings humans, de les interaccions i de les accions humanes dóna com a resultat el termòmetre del canvi social de cada participant. És podria dir, doncs, que les persones i organitzacions millor valorades són aquelles amb més qualitat humana.

Altres conceptes propis d'aquesta xarxa social són el "perfil humà" i el "manifest vital". Aquest últim és "la declaració de cadascú davant el món", on els membres poden explicar qui són realment, quines motivacions tenen, les idees que tenen per canviar el món, etc.

La plataforma és el primer projecte de l'empresa social the Humans'Movement, que es defineix com "un moviment humanista que persegueix instaurar un nou paradigma econòmic i social que substitueixi el 'tot per la pasta' actual per un model de creixement econòmic i productiu sostenible que situï l'ésser humà, i no als diners, a l'epicentre del comportament de les empreses, institucions públiques i polítics, i organitzacions".

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article