Catalunya atrau el 30% dels estudiants estrangers que venen a estudiar a l'Estat espanyol

El 94% dels universitaris s'instal·len a Barcelona i un 40% s'hi està més d'un any


En els darrers quatre anys, el número d'estudiants estrangers que s'han instal·lat a Catalunya s'han incrementat un 45%, i ja són 16.031 persones. Això, tenint en compte que a tot l'estat espanyol hi ha 53.070 estudiants estrangers, suposa un 30%. Segons les dades fetes públiques aquest dijous per la delegació del Govern, el 94% d'aquests estudiants trien Barcelona per estudiar, i la segueixen Tarragona, Girona i Lleida.

El 40% dels estudiants de fora de l'espai comunitari van sol·licitar renovar la seva estància un cop acabat el primer any d'estudis. El número total de persones estrangeres amb situació regular a Catalunya va créixer un 4% l'any passat, arribant a 1.172.298. 565.905 persones són comunitaris mentre que 606.393, de règim general. D'aquesta darrera xifra, el 84% són residents de llarga durada, amb més de cinc anys de residència legal a Catalunya, majoritàriament a Barcelona, on viuen 408.673.

Un terç dels residents extracomunitaris legals a Catalunya tenen la nacionalitat marroquina i el 10% venen de la Xina, seguits de Paquistan, Bolívia, Equador, Índia, Perú, Senegal, Filipinas i Rússia. Entre els estrangers comunitaris predominen els italians, romanesos, francesos i alemanys.

Les dades formen part de la memòria anual de l'Oficina d'Estrangeria de Barcelona, on van tramitar fins a 129.251 sol·licituds de residència. El número de sol·licituds resoltes va créixer un 4% respecte l'any passat, i es van resoldre amb una mitjana de 40 dies, per sota del límit legal establert en 90 dies. 9.173 sol·licituds van ser sol·licituds d'autorització de residència per circumstàncies excepcionals i un 66& es van resoldre favorablement. En el cas de les sol·licituds de reagrupació familiar, un 82% es van resoldre favorablement.

La memòria d'Estrangeria també constata l'increment de les gestions realitzades a través d'internet. Les consultes a través del web i el telèfon van créixer un 3% , una tendència similar a la resolució de les consultes no automatitzades i resoltes directament pels funcionaris a través del correu electrònic, que van ser un 12% més que el 2017.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article