Vivim una època de canvis socials, d'incerteses, de pessimisme i de pèrdua de confiança. Aquestes notícies són certes, és veritat, però a mi m'agrada tenir una visió positiva. La necessito per avançar, per millorar, per créixer i sé segur que el pessimisme no ajuda. Per això, vaig a parlar de positivisme i de causes diverses per les quals la gent és capaç de mobilitzar-se. I és que des Miaportacion.org veiem créixer aquesta actitud de participació i crec que val la pena parlar-ne i transmetre-ho, això ens anima.
La primera reflexió positiva la vull fer a partir de la nostra experiència amb Miaportacion.org durant gairebé tres anys que porta en online. Des dels seus inicis hem anat veient un constant creixement, lent, però constant. Ara col·laborem amb gairebé 90 entitats, de Barcelona i Astúries principalment, i estem creixent en altres ciutats com Madrid, València i León. Durant aquest temps hem publicat més de 670 necessitats d'aquestes entitats, de les quals un 56% s'han cobert totalment mitjançant més de 1500 aportacions.
D'aquestes aportacions, un 42% són econòmiques, un 37% de voluntariat i un 18% materials. Però curiosament les aportacions que més han crescut durant aquest temps són les de voluntariat. La gent té ganes d'ajudar, de participar, de dedicar part del seu temps a persones que saben que necessiten la seva ajuda. I això anima, molt.
D'aquestes aportacions, un 42% són econòmiques, un 37% de voluntariat i un 18% materials. Però curiosament les aportacions que més han crescut durant aquest temps són les de voluntariat. La gent té ganes d'ajudar, de participar, de dedicar part del seu temps a persones que saben que necessiten la seva ajuda. I això anima, molt.
La segona reflexió positiva fa referència a la mobilització social en les petites localitats, concretament a la nostra experiència de col·laboració amb entitats socials de la comunitat asturiana, on fa un any vam començar a col·laborar amb Miaportacion.org. En tan sols un any, en aquesta comunitat s'han cobert el 70% de les necessitats publicades. I en diferents casos, les necessitats s'han cobert gràcies a una participació en grup. I és que en les localitats més petites, tot resulta més proper, les col·laboracions entre veïns són més habituals i la sensibilització arriba més fàcilment. I això també ens anima.
Finalment, la tercera reflexió la volia fer sobre la sensibilització social a la xarxa. I concretament sobre la campanya que vem plantejar des de Miaportacion que es va anomenar #eldiadelguiño. El 8 maig 2013 va ser el #diadelguiño, un dia en què miaportacion.org va acceptar una nova moneda de canvi. Tots els usuaris que pujaven una foto picant l'ullet a Twitter, Facebook o Instagram amb el hashtag #diadelguiño, ajudaven a cobrir necessitats de persones en situació desfavorable (necessitats que després es van cobrir econòmicament gràcies a la donació que vem rebre de Levi Strauss & Co ). Quan plantejàvem aquesta campanya no sabíem l'abast que podria tenir ni quants gestos de complicitat podríem aconseguir. I de nou, la difusió a les xarxes socials ens va sorprendre. Vam aconseguir 1355 fotografies en 24 hores que van servir per ajudar a Lola, Jamila, els nens de Mar de Niebla, Mary, Bibiana, Anna, Conchita, Alberta, Dani, Javi i Adrian a millorar una miqueta la seva difícil situació personal. I això també ens anima, perquè ens il·lusiona dissenyar propostes creatives per mobilitzar socialment la gent, i veure que hi ha resposta i il · lusió de participar.
Parlar de manera positiva ens anima i ens ajuda a créixer, millorar i avançar. Parlem en positiu? :)
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari