Un estudi de la Fundació Pere Tarrés ha constatat que els infants que participen en activitats de lleure tenen unes millors competències educatives i professionals. La recerca mostra que la capacitat d'aprenentatge, el respecte per les normes socials i l'educació cívica i social creix amb el pas dels infants per a una entitat de lleure educatiu que té també un impacte a l'hora d'assumir responsabilitat i lideratge.
Per això, els autors de l'estudi consideren que aquestes activitats contribueixen a trencar “el cercle de la pobresa” dels infants i joves vulnerables i alerten que no atendre als infants en situació de vulnerabilitat social i a les seves famílies tindrà costos sanitaris, educatius i socials en un futur.
En aquest sentit, destaquen la importància dels casals d'estiu i les colònies que poden fer a les vacances, uns mesos que suposen una quarta part de la vida dels alumnes escolaritzats, ja que esdevé una oportunitat per a fer noves coneixences, divertir-se amb activitats de lleure i estar en contacte amb la natura.
Segons destaca Josep Oriol Pujol, director general de la Fundació Pere Tarrés, el lleure és “un accelerador de competències” que ajuden a l'infant en el seu aprenentatge a l'escola i en el seu creixement com a persona. Per Pujol, un infant de 12 anys amb oportunitats acumula 6.000 hores més d'aprenentatge que un que no en té.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari