Cursar la Formació Professional (FP) dual millora el rendiment acadèmic i la probabilitat d'obtenir el títol, segons un estudi de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).
L'informe analitza la situació dels estudis d'FP a Catalunya a partir de dades administratives entre el 2015 i el 2019. L'ha impulsat l'Institut de Recerca en Avaluacions i Polítiques Públiques de la UIC, amb la col·laboració d'investigadors de la Universitat de Barcelona i de l'Autònoma. Tot i la conclusió principal, reconeix que aquesta modalitat té poc pes en el global dels estudis d'FP, ja que agrupa el 4,46% de tots els matriculats. L'estudi analitza dades de 263.487 alumnes i 457 centres de formació, així com de 3.441 professors de centres públics.
Pel que fa a les famílies d'estudis, gairebé un 40% dels alumnes matriculats en Indústries Extractives cursa FP Dual. També hi ha percentatges rellevants en Instal·lació i Manteniment (15%), Fabricació Mecànica (11%) i Química (10,5%). Per contra, Activitats Fisicoesportives, Sanitat o Hoteleria i Turisme són les famílies amb menys alumnat de dual.
L'informe constata també que un 63,6% dels alumnes d'FP cursen els seus estudis en centres públics, mentre que un 23,5% ho fa en centres privats concertats i un 12,9% en privats. D'altra banda, destaca que l'edat mitjana és superior a la típica per aquests estudis i amb un percentatge més elevat de dones en les franges de més edat. La mitjana és de 20,6 anys en els cicles mitjans i de 23,8 en els superiors.
Pel que fa les notes, les de les dones són superiors a les dels homes, tant en cicles mitjans com en superiors. En concret, les dones obtenen una mitjana d'un 7 en graus mitjans i els homes un 6,6. També hi ha més repetidors homes que dones, amb un 17,7% i un 16,6% respectivament. En general, gairebé un 90% cursa els estudis presencialment i un 9,5% ho fa a distància.
L'informe inclou també els resultats d'una enquesta a empreses representatives de grans sectors sobre els perfils més necessaris el 2030. Les conclusions apunten que faran falta programadors informàtics, tècnics en ciències i tècnics en operacions TI.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari