Els cobradors d’Endesa enjudiciats per coaccions continuen assetjant famílies vulnerabilitzades

L’APE i PAHC Bages denuncien que un veí de Manresa ha rebut missatges amb amenaces de demanda


Falten pocs dies per fer-se pública la sentència contra DPS Consuling, l’empresa de recobraments d’Endesa, per assetjament a una veïna amb vulnerabilitat social.

Malgrat això, la companyia energètica continua treballant amb aquest despatx en el recobrament de deutes de famílies amb vulnerabilitat social. Així ho denuncia l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) i PAHC Bages, després que un veí de Manresa, i resident al Bloc 7 de PAHC Bages amb un contracte de lloguer social ho hagi posat en coneixement d’aquestes organitzacions.

Segons les entitats, el veí ha rebut un missatge al seu telèfon mòbil el passat 29 de març en el qual Endesa li notificava que es presentava una demanda judicial per un deute de 2.081 euros. També se li notificava que, per abonar el deute, podia contactar amb Pares Seixas Advocats, una altra de les denominacions utilitzades per l’empresa de recobrament.

Davant la por d’haver estat demandat, l’afectat i altres companys de PAHC Bages es van dirigir aquest dimecres a la seu dels Jutjats de Manresa per preguntar sobre la seva situació. “Allà van descobrir que no hi ha cap demanda interposada contra ell i que el missatge de Parés Seixas Advocats és un més dels seus estratagemes de pressió per cobrar factures pendents d’Endesa”, alerten les entitats.

Un cas d’“especial gravetat”

Segons apunten, aquest cas revesteix “especial gravetat” perquè a principis de febrer, quan es va celebrar un judici per l’assetjament d’una altra veïna afectada, Endesa va assegurar als mitjans de comunicació que la companyia, malgrat que encara treballava amb DPS Consulting, “en cap cas” ho feia “en la gestió de clients identificats com vulnerables pels serveis socials”.

Això no seria cert en el cas del veí de Manresa, ja que es troba en una situació de vulnerabilitat, i així ho té acreditat quan Endesa li va tallar el subministrament el passat mes de febrer, “saltant-se d’aquesta manera la prohibició de talls a llars vulnerabilitzades establerta per la Llei 24/2015”, recorden.

Després de la intervenció dels serveis socials del municipi, Endesa va restablir el subministrament. Així, detallen les entitats, “Endesa coneixia perfectament la situació de vulnerabilitat del Bachir i malgrat això ha continuat comptant amb DPS Consulting-Parés Seixas Advocats per a casos com aquest, que ben segur no deu ser l’únic”, han alertat.

Aquesta denúncia arriba poc més de dos mesos després de la celebració del judici contra la cúpula de l’empresa de recobraments i una de les seves treballadores. En aquest, la treballadora va compartir algunes de les tècniques emprades en el si de la societat: l’ús d’un guió on constava la línia a seguir, el canvi periòdic de targetes SIM per a les anomenades “trucades especials” d’assetjament, la decisió de no gravar aquestes trucades o el pagament d’incentius amb diner negre.

“Malgrat totes aquestes acusacions i la gran quantitat de comentaris negatius que es poden trobar a les xarxes en relació amb els mètodes d’aquesta empresa, Endesa ha continuat treballant amb ella i, fins i tot, li ha continuat cedint la gestió de casos de persones vulnerabilitzades com en Bachir”, diuen des de l’APE i la PAHC Bages. Per aquest motiu, “i davant les mentides d’Endesa”, les entitats exigeixen que l’empresa trenqui relacions “d’una vegada per totes” amb DPS Consulting i les seves derivades i “que en cap cas assetgi ni derivi a tercers l’assetjament a llars vulnerabilitzades”.

“El cas d’assetjament a aquest veí se suma a la llarga llista de despropòsits per part d’Endesa respecte al Bloc 7 de PAHC Bages”, asseguren també les organitzacions, que segons indiquen, els residents d’aquest bloc denuncien que porten mesos sol·licitant el bo social per als seus subministraments elèctrics i que la companyia ha rebutjat les seves sol·licituds de forma arbitrària amb excuses com no haver aportat el DNI/NIE dels menors quan no n’hi ha a la llar o requerir una sentència de divorci.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article