El Govern crearà un grup de treball format per la comunitat educativa amb l’encàrrec de proposar millores al sistema

Els experts integrants seran perfils consensuats i hauran d’enllestir un informe a finals de febrer


El Govern crearà un grup d’experts amb diferents perfils de la comunitat educativa perquè elabori un pla de treball a finals de febrer amb propostes de millora del sistema educatiu. Així ho ha anunciat la consellera d’Educació, Anna Simó, després de la cimera entre Govern i partits al Palau de la Generalitat pels mals resultats de PISA. Segons Simó, el grup l’integraran una quinzena de membres de diferents perfils consensuats i hauria de garantir una diversitat entre els diferents nivells educatius, la diversitat territorial, les complexitats de centre o la concertada i la pública, per exemple.

L’objectiu acordat, ha dit, és que aquest grup d’experts elabori un informe a finals de febrer amb dos apartats: un amb mesures prioritzades per aplicar el curs 2024-2025 i un altre amb propostes de mesures aplicables a mitjà i llarg termini.

Simó ha assenyalat que aquesta és la proposta aprovada en la cimera i que ha suscitat “el consens suficient” per començar a treballar-hi “de manera immediata”.

La titular d’Educació ha detallat que el grup d’experts o comissió educativa que es crearà i que estarà format per la comunitat educativa partirà d’un dossier de treball que recull les aportacions del Govern, dels grups i també les resultants del monogràfic.

Grup format per la comunitat educativa

Les persones que integraran aquest grup o comissió educativa seran persones que formen o han format part de la comunitat educativa. Per ara, s’han consensuat els perfils. Hi haurà un coordinador tècnic, dos docents, quatre persones de direccions de centre, tres membres d’entitats pedagògiques, quatre perfils “clau”, un representant de les famílies i un representant del món local. Dels quatre perfils considerats “clau”, tres seran docents jubilats de prestigi i un que col·labori amb l’àmbit universitari de Magisteri.

La comissió, segons Simó, reflectirà també la diversitat tant pel que fa a les etapes educatives com a escala territorial, de complexitat de centres, de titularitat i en l’àmbit disciplinari —com ara formació professional o immersió lingüística—.

Un cop consensuats els perfils, el Govern proposarà noms. “No hem dit noms perquè havíem d’acordar els perfils i ens han fet confiança perquè el Govern proposi els noms en un termini breu”, ha indicat Simó, que ha assenyalat que els noms proposats siguin “inapel·lables”, de “reconegut prestigi” i que generin “un consens ampli”. En el cas de les quatre direccions de centre, però, serà la Junta qui esculli els noms, i no el Govern.

Un cop designats els membres, el grup de treball haurà de decidir quin és el pla de treball i hi haurà reunions amb els grups parlamentaris per explicar les prioritats. El calendari preveu que a finals de febrer hi hagi un informe enllestit amb diferents mesures i propostes de millora, algunes immediates per al curs que ve com d’altres a mitjà i llarg termini.

A principis del mes de febrer, ha explicat la consellera, es farà un retorn als grups parlamentaris amb el detall de les primeres conclusions per tal que els grups puguin incidir. Un cop acabat el treball, aquest s’elevarà als grups parlamentaris i al Consell Escolar de Catalunya (CEC), on hi haurà altres membres de la comunitat educativa per acabar d’enriquir el debat.

Simó ha agraït als grups “la voluntat d’arribar a acords” per ser capaços de fer canvis al sistema educatiu que permetin tenir uns bons pilars i un sistema “del qual tothom pugui sentir que s’ha avançat”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Luis Pique Cabrils
1.

Crec recordar que era a la sèrie "Si, primer ministre" on un assessor li recomanava al premier el següent: quan l'equivocació sigui molt gran, i no sàpiga què fer, creu una comissió de treball per estudiar el tema. Es veu que la Sra. Simò va veure la sèrie, encara que el que hauria de fer és Dimitir.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article