Oberta la convocatòria per triar els primers 35 centres on aplicar el pla de millora de biblioteques escolars

El programa té per objectiu reactivar, actualitzar i ampliar els espais, així com fomentar la lectura entre l’alumnat


El Departament d’Educació ha obert la convocatòria de selecció dels 35 centres públics de titularitat del Govern que han de participar en la fase pilot del Pla de millora de les biblioteques escolars de Catalunya (PLAMIB). El pla té l’objectiu de reactivar les biblioteques escolars, actualitzar-ne el model i augmentar-ne el nombre, així com incrementar l’hàbit lector i els nivells de comprensió lectora entre l’alumnat.

La mesura forma part del Pla nacional del llibre i la lectura de Catalunya 2023-2030, impulsat pels departaments de Cultura i Educació a fi de fomentar la lectura en català. En la fase pilot del PLAMIB se seleccionaran 35 centres, de primària i secundària, de Badalona, Osona, Pineda de Mar, Rubí i Horta-Guinardó.

Segons ha informat el Departament d’Educació, cada centre rebrà 2.000 euros per adquirir fons per a la biblioteca escolar, per la qual cosa la dotació inicial per a aquesta actuació s’elevarà fins als 70.000 euros. També se’ls dotarà amb un programari de gestió de la biblioteca, tindran accés a una plataforma de lectura digital, a materials i càpsules temàtiques de formació i podran visitar biblioteques de referència en bones pràctiques. A més, els centres rebran assessorament i acompanyament en el procés de millora i transformació de la seva biblioteca i el treball en xarxa.

Per optar a la convocatòria, oberta fins al 29 d’abril, els centres hauran de presentar una memòria i un escrit en què es manifesti l’interès pedagògic de la necessitat de participar en el programa, així com certificar que el claustre i el consell escolar del centre han aprovat sumar-se a aquesta iniciativa i justificar, si escau, que els seus docents han participat en seminaris o grups de treball sobre biblioteques.

Un cop seleccionats, els centres hauran de destinar un espai per a ús exclusiu de la biblioteca escolar, designar un equip impulsor de quatre o cinc membres de l’equip docent —en funció de les dimensions del centre— que inclogui, com a mínim, una persona de l’equip directiu, i nomenar un docent responsable de la biblioteca amb una assignació mínima de dues hores setmanals a la coordinació del projecte. Així mateix, caldrà que planifiquin una formació interna sobre el procés de transformació i millora de la biblioteca, adreçada a un mínim del 40% del seu personal docent (30 hores per curs) durant els dos cursos vinents.

El Departament d’Educació, d’altra banda, ha contractat sis bibliotecaris i dos tècnics docents per coordinar el pilotatge del PLAMIB.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article