Els alumnes de 3r de Primària de les escoles catalanes comencen aquest dilluns les proves diagnòstiques que preveu la LOMCE per detectar problemes amb l'aprenentatge dels infants. Tot i que l'examen està concebut amb caràcter orientatiu i no determina l'expedient acadèmic dels alumnes, una trentena de centres s'han negat a fer-lo.
És el cas, per exemple, de l'escola del Bosc de Montjuïc, que ha organitzat amb l'ajuda dels pares i mares un horari lectiu basat sobretot en activitats artístiques, i d'altres centres de la Xarxa d'Escoles Insubmises (XEI). L'entintat considera que darrera la prova s'hi amaga "una porta d'entrada al filtratge de l'alumnat i la seva derivació fora del sistema educatiu".La Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), organitzacions d'estudiants, moviments de renovació pedagògica i sindicats de professors, integrats en el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), consideren que els exàmens penalitzaran els centres d'entorns més desfavorits i crearan un rànquing d'escoles segons els resultats.
Les proves, que s'aniran fent en els pròxims 10 dies, valoren les competències lingüístiques i matemàtiques dels nens i aquest és el primer any que es fan a tercer de primària i no a cinquè, com fins ara. Catalunya, a diferència d'altres comunitats autònomes com Astúries, ha optat per complir la llei de Wert i tirar endavant el test.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari