La Comissió Mixta del Departament d’Ensenyament, l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FCM) han volgut mostrar el seu total desacord per la "campanya sistemàtica de descrèdit" del PP i Ciutadans contra la tasca que desenvolupen els centres educatius de Catalunya i, especialment, els seus docents.
En un comunicat conjunt, defensen que Catalunya ha preservat sempre la “integritat ètica” dels centres educatius i “ha acceptat com un element d’identitat de país el respecte a la diversitat de pensament". Per això, demanen que es preservi la “dignitat i llibertat” dels professors “per tal que puguin seguir conreant el tarannà cívic i dialogant dels estudiants”.
La comissió i les entitats municipalistes han defensat que les escoles catalanes “sempre han promogut els principis i valors d’una societat democràtica i plural, on impera la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat”.
Afegeixen que històricament Catalunya ha estat un país de llarga tradició de renovació pedagògica i que han aconseguit importants fites en l’aposta “per l’educació primerenca, la immersió lingüística i el nivell de competències bàsiques”, tal com demostren, segons apunta, les proves pròpies com les proves externes de l’OCDE (informe PISA).
Cohesió i diversitat a l'escola catalana
Uns reptes, apunten, assolits amb ”èxit” pel que fa al creixement individual de les persones i també en relació al creixement col·lectiu d’una societat “que ha sabut acollir i cohesionar una àmplia diversitat de població nouvinguda i oferir oportunitats a les noves generacions”.
Així mateix, Ensenyament i les entitats recorden que la tradició, per una banda, i la voluntat de progrés i de benestar per l’altra, de la comunitat educativa catalana formada per docents, famílies, agents socials i institucions, van portar a consensuar la Llei d’Educació de Catalunya, en un marc de dret. “La Llei regula els principis rectors del model del sistema educatiu del país. I en base a aquests preceptes s’ha confegit una escola oberta, inclusiva, diversa, integradora i qualificada professionalment”, subratllen en el comunicat.
Per aquest motiu, rebutgen “aquest atac a la professionalitat” dels docents i al treball “curós i experimentat de cohesió social” que desenvolupen i demana “preservar la seva dignitat i llibertat per tal que puguin seguir conreant el tarannà cívic i dialogant dels estudiants”.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari