Una app que ajuda persones amb discapacitat a orientar-se en els transports supera els 4.000 viatges

Diverses entitats destaquen que l’ús de l’aplicació els facilita la llibertat de moviments per portar una vida més independent


4.000 viatges assistits en el seu primer any de vida. Aquest és el recorregut que ha fet el sistema tecnològic App & town Compagnon, una aplicació destinada a guiar persones amb discapacitat intel·lectual, física, sensorial o altres trastorns cognitius per la via pública i els transports.

L'aplicació mòbil ha guiat de forma precisa la persona usuària. Concretament, ha realiztat 4.000 viatges assistits des que es va posar en marxa, un any enrere. Aquesta app monitoritza en temps real i des d’un centre de control el seguiment de la ruta per part de les persones usuàries a través d’un sistema de geolocalització.

L’aplicació funciona en l’àmbit del sistema integrat de transport metropolità de l’ATM de l’Àrea de Barcelona, l’àrea metropolitana de Madrid, i a les ciutats canadenques de Laval i Longueil.

El projecte s’ha desenvolupat amb la col·laboració d’algunes organitzacions com Ampans, el Grup Sant Pere Claver, Hospital Mare de Déu de la Mercè de Germanes Hospitalàries, Fundació Tallers, Fundació ADIMIR i la Fundació ONCE, que han participat en el desenvolupament i pilotatge de l’App.

Les entitats participants valoren la contribució d’aquest sistema com a “eina facilitadora de la participació comunitària i la inclusió social de les persones amb discapacitat”.

A més, les entitats destaquen la millora en la capacitat d’autonomia dels usuaris i, en conseqüència, “de l’ampliació de les seves competències per portar una vida independent. “Aquest dispositiu ha millorat la llibertat de moviments d’aquestes persones, fet que també ha permès incrementar la seva autoestima i amb ella una major il·lusió i ganes d’aprendre per afrontar nous aprenentatges i reptes personals”, destaquen les entitats en un comunitat.

Els experts en l’atenció i assistència de persones amb discapacitat intel·lectual, física, sensorial o altres trastorns cognitius, posen també en valor el “canvi de paradigma” en la prestació de serveis assistencials que l’aplicació suposa, per la “millora en l’autonomia personal”.

En aquesta línia, consideren que l’aplicació mòbil permet a les persones usuàries “adoptar un rol actiu, a més d’ampliar el cercle de relacions, mitjançant un vincle de confiança amb el personal tècnic que fa seguiment a través de l’aplicació”.

Aquesta tecnologia detinada a les persones amb discapacitat ha rebut, entre d’altres, el Premi Excel·lència empresarial a la integració social a través de les TIC, GrausTIC i el 2019 European Startup Prize For Mobility TOP 150.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article