El màster universitari per ser professor de secundària es podrà fer en línia a la UOC

La incorporació de la modalitat virtual a partir del curs 2023-2024 permetrà oferir mil places més a Catalunya i respondre a la demanda


El màster per ser professor de secundària es podrà estudiar de forma virtual a la UOC a partir del curs 2023-2024. Així ho recull un acord entre el Govern i les universitats que es preveu formalitzar aquest divendres a la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC). La incorporació de la modalitat virtual vol respondre a l'augment de la demanda experimentada els darrers anys i crear unes mil places. La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha explicat que actualment hi ha prop de 1.600 persones que cursen el màster en línia en universitats d'altres comunitats autònomes, ja que actualment només es pot cursar de forma virtual fora de Catalunya. En canvi, després fan les pràctiques a Catalunya.

“El sistema educatiu català ha de tenir professors que facin el màster de secundària a Catalunya”, ha argumentat. En aquest sentit, ha valorat positivament l'acord perquè la UOC imparteixi el màster en línia —amb les pràctiques —. A més, ha assegurat que el màster de la UOC tindrà el preu regulat i costarà al voltant de 2.000 euros, a diferència dels 8.000 o 10.000 euros que costa a les universitats privades.

D'altra banda, Geis ha assegurat que la UOC donarà resposta a un tipus d'estudiant que sovint treballa i es pot permetre la formació si aquesta és en línia. “És un tema d'equitat i quin sistema universitari volem per al país”, ha afegit.

Actualment, el màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes (MUFPS) només es pot cursar en línia fora de Catalunya. Així, el fet que s'incorpori el màster a la UOC el curs 2023-2024 serà la primera d'aquestes característiques a Catalunya.

Segons el Departament de Recerca i Universitats, l'objectiu és que permeti ampliar l'oferta actual en unes mil places en les especialitats amb més dèficit de professorat, com català, castellà, anglès o matemàtiques i, de pas, donar resposta a la forta demanda experimentada els darrers anys. El curs 2021-2022, per exemple, només s'ha pogut cobrir un 41% de les places sol·licitades de màster.

Ara, amb la formalització de l'acord a la Junta del CIC aquest divendres, s'inicia el procés de verificació d'aquesta modalitat, que ha de validar en un primer moment l'Agència per la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU). En cas de ser favorable, com hi confia el Departament, haurà d'esperar a rebre el vistiplau definitiu del Consejo de Universidades.

En paral·lel, i de cara al curs vinent 2022-2023, s'està valorant la possibilitat d'augmentar l'oferta de places actual en les modalitats més sol·licitades, com el català i el castellà.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article