Dincat denuncia que els centres d’educació especial s’han sentit “exclosos” en el desplegament de l’escola inclusiva

Les escoles d’atenció a alumnat amb necessitats especials demanen més esforços en la transformació educativa inclusiva


Dincat ha denunciat que els centres d’educació especial s’han sentit “exclosos” en el desplegament de l’escola inclusiva. Els centres reclamen més implicació al Departament d’Educació en el procés d’implementació del model d’escola inclusiva i denuncien que encara no s’ha culminat el desplegament del decret que s’arrossega des de fa cinc anys.

El sector creu que mereix més reconeixement, a la vegada que demana més ajudes per poder cobrir les necessitats de l’alumnat, les famílies i els centres. Tot i això, aquest dilluns iniciaran la tornada a l’escola amb 28 nous centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos per a la inclusió, amb un total de 8.000 alumnes que assistiran a les aules.

Aquests 28 nous centres educatius són “un bon primer pas” amb la intenció de “tenir un impacte real en les pràctiques, cultures i polítiques educatives”, segons Carles Campuzano, el director de Dincat, principal representant de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya.

Així mateix, el sector exigeix revisar i adaptar les ràtios de l’alumnat, garantir les necessitats de salut mental dels alumnes i actualitzar la normativa vigent per respondre a la realitat actual dels centres.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article