La Revolta escolar no s’atura. Aquest divendres hi haurà nous talls de trànsit en alguns carrers de Barcelona. Aquesta és la darrera jornada de reivindicació del curs 2022-2023 —la setena—, que organitza el col·lectiu i que reclama una reducció del trànsit rodat i de les seves externalitats negatives, en especial en els entorns escolars.
A Barcelona hi ha, aproximadament, 250.000 infants menors d’edat (un 15% del total de la població), dels quals més de 190.000 tenen menys de 12 anys. “Tenir en compte el punt de vista dels infants per planificar i dissenyar la ciutat seria millor per a tothom, adults i infants”, assenyala el col·lectiu.
Des de la Revolta Escolar es remarca l’objectiu de tenir uns camins escolars segurs i còmodes en els trajectes de casa a l’escola, promovent per tant el fer aquest recorregut diari a peu o amb bicicleta i de manera autònoma, és a dir, sense acompanyament d’adult.
La iniciativa coincidirà amb la campanya StreetsForKids, que reclama carrers escolars a tota Europa i que se celebra aquest divendres a Barcelona. A més, també coincidirà amb la Kidical Mass, que és un moviment mundial que també reclama millorar els carrers i la infraestructura ciclista per als infants arreu del món, especialment, en els entorns escolars, i que se celebrarà aquest diumenge pel matí.
El 93% dels infants van a l’escola acompanyats
“Volem incloure la visió de l'infant en les polítiques i serveis de mobilitat , així com més espai públic dedicat a la bici i a la mobilitat activa amb l’objectiu que la canalla pugui anar al centre educatiu —o a d’altres destinacions— amb bicicleta de manera còmoda, tranquil·la i amb la protecció i seguretat necessàries”, destaquen.
El 2022, la Revolta Escolar, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, va publicar un estudi sobre entorns escolars a la ciutat de Barcelona en el qual van participar 83 AFAs i més de 4.500 famílies de 180 escoles diferents. En termes de camins escolars l’estudi va posar de relleu que són escoles de proximitat i que opten, majoritàriament, per una mobilitat sostenible.
No obstant això, pràcticament tots els infants, en un 93% dels casos, van a l’escola amb acompanyants i el 80% de les famílies consideren que el seu camí a l’escola no és prou “segur” perquè el faci un infant de vuit anys sol o en grup no acompanyats.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari