La campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ tanca el 2023 amb més de 40.000 infants participants

Un 73% del total de llibres escollits pels nens i nenes han estat en llengua catalana


Prop d’un 60% dels infants de sis anys de Catalunya han adquirit un llibre en el marc de la vuitena edició de la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’. Aquest 2023 hi han participat 42.956 infants de sis anys —enfront del 39.597 de la passada edició— del total de 72.480 censats. És la dada més alta des que es va donar el tret de sortida a la iniciativa, l’any 2016, i supera el percentatge d’infants participants en l’edició del 2022, que va ser de 53%.

El nombre de llibreries participants arriba a 504, la xifra més alta des que es va crear la campanya. Pel que fa a la principal llengua triada en els llibres adquirits és el català, un 73% del total de llibres comprats, i s’han venut més de 7.000 llibres de 424 editorials.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, la consellera d’Educació, Anna Simó, i el president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Èric del Arco, han fet públics els resultats de la darrera campanya aquest dilluns 4 de desembre al matí des de l’Escola Poble-sec de Barcelona, on també han assistit a una activitat literària vinculada a la iniciativa. Garriga ha destacat les bones xifres d’enguany i ha afirmat que “cada cop són més nens i nenes els que aprofiten aquesta oportunitat d’iniciar-se en el món del llibre i les llibreries”, ha dit.

També ha remarcat la transcendència de la campanya pels infants, sobretot quan els arriba la targeta al seu nom a la bústia de casa. “És un moment emocionant, ens ho diuen totes les llibreries”, ha insistit. La consellera també ha recordat els grans objectius de l’aposta passen per incidir en el descobriment de les llibreries, animar els nens i nenes a crear les seves pròpies biblioteques, reforçar les vendes de literatura infantil i estimular els hàbits dels més petits.

Per la seva banda, la consellera d’Educació ha remarcat que, per despertar el gust per la lectura en l’infant, “cal sumar complicitats entre l’escola i l’entorn familiar”, ha defensat. Per això, Simó, ha explicat que des dels centres educatius “s’informa els infants i les famílies” i “es fan arribar llistes de recomanacions de possibles llibres per comprar”, ha afegit.

Vuit anys de campanya

La campanya, que impulsa el Gremi de Llibreters amb el suport del Departament de Cultura, es duu a terme des del 2016 i forma part de les mesures incloses en el Pla Nacional del Llibre i la Lectura —aprovat pel Govern el passat mes de juliol— i té com a principal objectiu que els infants descobreixin les llibreries com a espais de proximitat que fan accessible la cultura a capes àmplies de la població catalana i que aprenguin a donar valor als llibres.

Enguany s’ha eixamplat la col·laboració amb el Departament d’Educació, amb qui s’ha treballat conjuntament per oferir una guia pels mestres. El document conté un recull d’accions vinculades a la campanya, per aprofitar pedagògicament el llibre adquirit pels infants. A més, s’ha renovat l’acord amb l’ONCE per tal d’adaptar la targeta al sistema braille de lectura i escriptura tàctil, de manera que els infants amb discapacitat visual també puguin adquirir el seu llibre.

Enguany, en conjunt, s’han venut un total de 7.091 títols de 424 editorials (enfront dels 5.923 títols de 400 editorials venuts en l’edició del 2022). L’any 2023 també s’ha incrementat el nombre de llibreries participants a la campanya, de 462 el 2022 a 504 enguany. Pel que fa a la tipologia de llibreries amb major índex de bescanvis de la targeta, enguany les llibreries independents acumulen més vendes (59,8%) que les cadenes (40,2%).

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article